Tehnologie

YouTube ia măsuri contra deepfake: Ce pot face artiștii care sunt victima inteligenței artificiale

YouTube le va permite muzicienilor și actorilor să solicite eliminarea deepfake-urilor lor. De asemenea, compania lansează etichete mai clare pentru conținutul creat folosind AI.

YouTube vrea să combată deepfake-ul

YouTube a anunțat noi pași pentru a combate utilizarea abuzivă a inteligenței artificiale și dezinformarea, măsuri care vor fi lansate în următoarele luni. Noile politici abordează transparența în videoclipurile realizate folosind inteligența artificială și problema răspândită a deepfake-urilor.

Astfel, YouTube face „posibil să solicite eliminarea conținutului generat de inteligență artificială sau a altui conținut sintetic ori modificat care simulează o persoană identificabilă, inclusiv chipul sau vocea acesteia”.

Astfel, în acest sens, persoanele fizice pot trimite solicitări pentru eliminare, prin procesul de solicitare a confidențialității YouTube, dar compania va cântări decizia, în funcție de faptul dacă este satiră sau dacă persoana poate fi recunoscută în mod unic, cum ar fi o persoană publică.

În mod similar, muzicienii sau reprezentanții acestora pot solicita, de asemenea, eliminarea oricărui conținut folosind AI care le imită vocea. Politicile vin într-un moment în care deepfake-urile sunt promovate și împărtășite la scară largă, cum ar fi Civitai, care încurajează recreările sexuale ale femeilor influente cu ajutorul AI.

Vezi și: Fenomen grav în era AI: Cum sunt utilizatorii încurajați să-ți denatureze fotografiile cu inteligența artificială

Vezi și: Imaginea falsă care s-a răspândit pe internet „cu viteza luminii”. Cum a reușit, din nou, să păcălească AI

Pe lângă simplificarea eliminării, YouTube se va asigura, de asemenea, că orice conținut modificat sau sintetic este etichetat ca atare. Creatorii vor vedea noi opțiuni pentru a dezvălui aceste informații și, în caz contrar, se pot confrunta cu eliminarea postării, suspendarea Programului de parteneriat YouTube și alte repercusiuni.

Predicția experților: 90% din conținutul online va fi generat de AI până în 2026

YouTube susține că va intra în legătură cu creatorii despre utilizarea acestui nou instrument înainte de lansare. Din partea spectatorului, acest lucru va duce la un banner mare în descriere care afirmă că un conținut anume este „alterat sau sintetic”, cu opțiunea de a afla mai multe. Indiferent de etichetarea corectă, YouTube poate elimina în continuare videoclipurile create prin inteligență artificială, dacă acestea au conținut deranjant intenționat.

„Nu crede tot ce vezi pe internet” este un sfat destul de comun de ceva vreme. Și conform unui nou raport al grupului european de aplicare a legii Europol, avem toate motivele din lume să intensificăm această vigilență.

„Experții estimează că până la 90% din conținutul online poate fi generat sintetic până în 2026”, a avertizat raportul, adăugând că mass-media sintetică „se referă la media generată sau manipulată folosind inteligența artificială”.

„În majoritatea cazurilor, mediile sintetice sunt generate pentru jocuri, pentru a îmbunătăți serviciile sau pentru a spori calitatea vieții”, continuă raportul, „dar creșterea mass-media sintetice și tehnologia îmbunătățită a dat naștere unor posibilități de dezinformare”.

După cum probabil este de la sine înțeles: 90 la sută este un număr destul de șocant. Desigur, oamenii s-au obișnuit deja – într-o anumită măsură – cu prezența roboților, iar programele text-to-image generate de AI au făcut cu siguranță valuri mari. Cu toate acestea, implicit nu este neapărat să presupunem că aproape cu tot ceea ce intrăm în contact digital ar putea fi, ei bine, fals.