Tehnologie

Țara care te obligă să anunți dacă folosești filtre pe Instagram: cum vor fi afectați influencerii

Franța ar putea impune ca influencerii să-și eticheteze fotografiile filtrate de pe Instagram – pentru a „limita efectele psihologice distructive” pe care le au asupra urmăritorilor.

Franța ar putea impune ca influencerii de pe Instagram să noteze dacă conținutul lor a fost retușat sau filtrat. Ministrul de Finanțe Bruno Le Maire a declarat că măsura urmărește limitarea „efectelor psihologice distructive” ale filtrelor.

De asemenea, ar interzice unui influencer să promoveze chirurgia estetică ca parte a unui parteneriat plătit.

Franța ar putea obliga influencerii de pe Instagram să anunțe dacă își pun filtre la poze

Într-o conferință de presă, ministrul de finanțe al Franței, Bruno Le Maire, a declarat că țara este prima națiune europeană care a creat un cadru cuprinzător pentru reglementarea sectorului influencerilor.

„Vom face obligatorie afișarea unui filtru sau retușarea conținutului foto și video în timpul unui parteneriat plătit”, a scris pe contul lui de Twitter Le Maire, pe 24 martie, explicând că au căutat să „limiteze efectele psihologice distructive” pe care le-au avut practicile asupra utilizatorilor de internet.

„Orice promovare privind chirurgia estetică, de către un influencer, ca parte a unui parteneriat plătit, va fi acum interzisă”, a continuat el.

Propunerea face parte dintr-un proiect de lege care va fi luat în considerare în Adunarea Națională a Franței.

În următoarele săptămâni, guvernul va organiza o echipă de supraveghere în cadrul Direcției Generale pentru Consumatori, Concurență și Prevenirea Fraudei, care va fi responsabilă cu răspunsul la rapoartele utilizatorilor de internet. Echipa va avea puterea de ordonanță și sancțiuni.

Le Maire a spus într-un tweet că reglementările sunt menite să ajute în mod dublu să sprijine influencerii, precum și să protejeze consumatorii. De asemenea, el i-a avertizat pe influenceri că „dacă nu respectă legea”, guvernul nu va fi indulgent.

Ca referință, în Marea Britanie, Advertising Standards Authority a decis că influencerii nu pot folosi filtre „înșelătoare” în reclamele de beauty plătite în 2021, ASA eliminând o postare pentru „modul exagerat de înșelător pe care produsul era capabil să-l obțină”.