Tehnologie

Inteligența artificială ar putea să creeze jocuri pentru tine. Compania care folosește AI-ul în mod „agresiv”

Inteligența artificială generativă a provocat multe discuții anul trecut în jurul imaginilor, textulelor și a videoclipurilor, dar s-ar putea să afecteze în curând și industria jocurilor.

Vezi și: Inteligența artificială îți citește, oficial, gândurile. Sistemul AI de la Meta, mai revoluționar decât părea

Inteligența artificială, aplicată „agresiv” în jocuri

Square Enix a declarat că planifică să aplice „agresiv” inteligența artificială și alte tehnologii de ultimă generație în 2024 pentru a „creea noi forme de conținut”, conform scrisorii de Anul Nou a președintelui Takashi Kiryu.

„Inteligența artificială și implicațiile sale potențiale au fost subiecte ale dezbaterilor academice pentru o vreme”, a spus el.

„Cu toate acestea, introducerea ChatGPT, care permite oricui să producă ușor scrieri sau traduceri sau să se angajeze în dialog bazat pe text, a generat răspândirea rapidă a AI-urilor generative.

Cred că inteligența artificială generativă are potențialul nu doar de a remodela ceea ce creăm, ci și de a schimba fundamental procesele prin care cream, inclusiv programarea”, a subliniat acesta.

„Pe termen mai lung, sperăm să valorificăm aceste tehnologii pentru a crea noi forme de conținut pentru consumatori, deoarece credem că inovația tehnologică reprezintă oportunități de afaceri”, a adăugat Kiryu.

Square Enix intenționează, de asemenea, să dezvolte experiențe de realitate augmentată (AR) și realitate virtuală (VR) mai imersive, inclusiv „noi forme de conținut care contopesc lumea reală și lumea virtuală”.

Vezi și: Inteligența artificială trebuie să fie reglementată. Impactul ei asupra învățământului, măsurile propuse de UNESCO

AI-ul, dus un pas mai departe

În industria jocurilor direct, companii precum Valve au spus că ar putea restricționa jocurile care folosesc AI pe platformele lor din motive similare de îngrijorare.

Square Enix nu a declarat în mod specific că AI-ul ar fi folosit pentru a genera conținut sub formă de personaje, voci, medii sau altceva.

Mai degrabă, pare să fie mai mult o aspirație generalistă decât ceva specific. Compania a făcut afirmații similare în trecut despre blockchain, NFT-uri și Web 3.0, dar a menționat doar pe scurt aceste aspecte în scrisoarea din acest an, semn că s-a reorientat spre ceva mai „la modă”.

Vezi și: Giganții de inteligență artificială, mai „secretoși” decât ar fi bine pentru omenire. Ce s-a aflat