Tehnologie

Google scoate bani cu nemiluita din buzunar. Cui „i-a dat mită” gigantul, pentru ce

Vicepreședintele Google, Prabhakar Raghavan, a depus mărturie recent, afirmând că gigantul a plătit 26,3 miliarde de dolari în scopul menținerii statutului de motor de căutare implicit și pentru a atrage trafic

Conform informațiilor furnizate de Bloomberg, gigantul a trebuit să plătească această sumă în anul 2021.

Vezi și: Google te ajută să elimini informații sensibile despre tine de pe internet. Cum face asta

Pactul dintre Google și Apple

Cel mai probabil, cea mai mare parte din această sumă pare să fi mers către Apple, căreia Google îi acordă sume exorbitante de ani buni pentru a rămâne opțiunea de căutare implicită pe iPhone, iPad și Mac.

Raghavan, care a depus mărturie ca parte a procesului antitrust în desfășurare împotriva companiei a declarat că publicitatea motorului de căutare a generat venituri de 146,4 miliarde de dolari în 2021, ceea ce pune în perspectivă suma de 26 miliarde de dolari plătită pentru statutul de căutare implicită.

Executivul a precizat că statutul de căutare implicită a fost cea mai costisitoare parte a plăților pentru atragerea traficului.

Raghavan nu a menționat cât, din cei 26,3 miliarde de dolari, au mers către Apple. Cu toate acestea, CNBC raportează că o estimare făcută de firma de gestionare a averii private Bernstein sugerează că Google ar putea plăti Apple până la 19 miliarde de dolari în acest an pentru acest privilegiu.

Vezi și: Google, la 25 de ani: Produsele “revoluționare” cu care a eșuat de-a lungul timpului

Veniturile Google, de patru ori mai mari, în ultimii ani

Un slide prezentat în instanță a dezvăluit că, în 2014, Google a obținut venituri de 47 de miliarde de dolari din căutări, în timp ce a plătit 7,1 miliarde de dolari pentru statutul de căutare implicită.

Raghavan a mărturisit că plățile totale pentru motorul de căutare implicit aproape s-au împătrit din 2014 până în 2021, în timp ce veniturile din publicitatea motorului de căutare au crescut și el de vreo trei ori.

Google a obiectat, susținând faptul că nu este în regulă ca aceste cifre să fie făcute publice, argumentând că ar putea afecta capacitatea sa de a negocia contracte viitoare.

Vezi și: Google a pregătit o surpriză la aniversarea a 25 de ani, ce le apare românilor când deschid motorul de căutare VIDEO