Tehnologie

Google „schimbă la față” bara de căutare. Ce va fi nou, cum îți vine în ajutor

Google a actualizat nenumărate aplicații și widget-uri pentru a se potrivi cu ghidurile Material Design 3, pe care compania le-a introdus încă din Android 12.

Ajungem în prezent, la Android 14, iar widget-ul de căutare Google este încă unul dintre puținii outsideri care au fost în mare parte ignorați de designerii companiei.

Google vrea să schimbe situația

Aceasta ar putea în cele din urmă să se schimbe, deoarece a fost observată o nouă pagină de setări aflată în dezvoltare, care dezvăluie o opțiune pentru un aspect Material You.

Personalizarea widget-urilor se află la mare distanță față de setările actuale ale widget-ului, așa cum a fost observat de AssembleDebug pe X.

Previzualizarea widget-ului este mutată în partea de sus, cu mult spațiu alb liber lăsat în partea de jos. Acest lucru înseamnă și că vezi doar o mică previzualizare a tapetului, ceea ce poate face mai dificilă evaluarea a cât de bine se potrivește widget-ul în tema generală a lansatorului.

Opțiunile de personalizare sunt, de asemenea, mult mai streamline în viitoarea redesenare.

În loc să ai unele pictograme neclare în partea de jos pe care trebuie să le apeși mai întâi pentru a înțelege pe deplin, noul design îți permite să alegi ușor între patru teme color predefinite.

Alte schimbări

Se pare că Google a eliminat și opțiunea de a crea teme personalizate în procesul de redesenare, deși este posibil ca această capacitate să revină într-un stadiu ulterior al dezvoltării.

Opțiunea personalizată era o soluție de compromis atunci când doreai să faci bara de căutare să se potrivească temei tale de tapet, dar comutatorul de temă a dispozitivului elimină munca manuală din ecuație.

Pe de altă parte, acest lucru înseamnă și că nu vei putea alege culori diferite de cele oferite de telefonul tău, ceea ce înseamnă mai puțină personalizare.

Redesenarea elimină și câteva opțiuni de tematizare. Nu mai poți alege o formă diferită. De asemenea, vei fi limitat la logo-ul „G” în loc să ai opțiunea de a afișa numele complet al Google.