Cum îți faci viața mai ușoară pe Excel doar din tastatură. Scurtăturile care te scapă de frica programului Microsoft
Microsoft Excel este unul dintre cele mai folosite programe pentru gestionarea și analizarea datelor, iar eficiența cu care lucrăm în el depinde adesea de cât de bine stăpânim combinațiile rapide de taste și utilizarea mouse-ului.
Mulți preferă să lucreze doar cu tastatura sau doar cu mouse-ul, dar combinarea celor două instrumente oferă un mod mult mai rapid și precis de a manipula datele dintr-un tabel.
Ce poți să faci în Excel
Unul dintre cele mai utile trucuri este selectarea celulelor sau a zonelor neadiacente. În mod obișnuit, click și drag pe mouse selectează doar celulele lipite una de cealaltă, dar dacă ții apăsat tasta Ctrl în timp ce faci click pe celulele dorite, poți selecta mai multe celule sau intervale care nu sunt alăturate, scrie publicația How To Geek.
De exemplu, dacă dorești să formatezi cu aldine celulele A1, C1 și E1, le selectezi pe rând ținând Ctrl apăsat și apoi apeși Ctrl+B pentru a aplica formatul.
Această metodă în Excel funcționează nu doar pentru celule, ci și pentru coloane sau rânduri. De exemplu, pentru a modifica simultan lățimea coloanelor B și D, selectează prima coloană, ține Ctrl și selectează a doua, apoi ajustează lățimea uneia dintre ele, ambele coloane se vor modifica în același timp.
Când trebuie să selectezi o zonă mare de celule, clicul și tragerea mouse-ului poate fi ineficientă. În schimb, selectează prima celulă a intervalului, ține Shift apăsat și fă click pe ultima celulă a zonei pe care vrei să o selectezi. Această metodă este rapidă și precisă, fiind valabilă atât pentru celule, cât și pentru rânduri sau coloane.
Pentru a muta date, poți da click și trage selecția în altă locație. Dacă acea locație conține deja date, vei fi întrebat dacă vrei să le suprascrii.
Dacă, însă, ții apăsat Ctrl în timp ce tragi selecția din Excel, conținutul va fi duplicat în noua locație, înlocuind datele existente, fără niciun avertisment. Acest lucru trebuie folosit cu atenție pentru a evita suprascrierea accidentală a informațiilor importante.
Cum faci să nu pierzi date
Există și situații în care vrei să muți date fără a pierde ce există deja în noua locație. În acest caz, ține apăsat Shift și trage selecția.
Vei vedea o linie verde groasă care indică locul unde va fi inserată selecția, iar datele existente vor fi împinse mai jos sau la dreapta, astfel păstrându-le intacte.
Dacă vrei să combini duplicarea cu inserarea, folosește Ctrl+Shift în timp ce tragi selecția. Aceasta este o metodă ideală, de exemplu, pentru a insera rânduri de antet duplicat la intervale regulate într-un tabel lung, facilitând citirea și imprimarea datelor.
Combinațiile cu pricina de tastatură și mouse nu doar că accelerează procesul de lucru în Excel, dar te ajută să păstrezi mai bine ordinea și structura datelor tale. Învățând să le folosești corect, vei economisi timp și vei crește productivitatea în gestionarea oricărui tip de foaie de calcul.