Tehnologie

YouTube pe televizor, cu reclame din ce în ce mai lungi. Așa te obligă să plătești un abonament ca la Netflix

YouTube testează mai puține pauze publicitare și mai lungi în aplicațiile sale TV. De asemenea, poți vedea exact cât timp trebuie să aștepți până când poți sări peste reclamele rămase.

YouTube testează o abordare diferită a reclamelor de pe televizoarele inteligente, precum și a aplicațiilor sale pe dispozitive conectate, cum ar fi Apple TV și console de jocuri. Platforma experimentează să aibă pauze publicitare mai lungi, dar mai puține pe acele dispozitive, la care se referă ca experiențe TV conectate sau CTV.

YouTube și reclamele

Ideea este să afișeze reclame într-un mod care să fie mai bine aliniat cu fiecare platformă pe care vizionezi YouTube. Pe dispozitive mobile, s-ar putea să fii mai înclinat să vizionezi conținut precum Shorts în bucăți mai mici, așa că pauzele publicitare mai scurte și rapide pot avea mai mult sens. Cu toate acestea, YouTube observă că aproape două treimi din timpul de vizionare CTV în SUA durează cel puțin 21 de minute – aproximativ durata unui episod de sitcom.

Serviciul citează cercetări care indică faptul că 79 la sută dintre spectatori ar prefera ca YouTube să grupeze reclame împreună decât să le distribuie pe durata unui videoclip mai lung. Ca atare, YouTube consideră că reducerea la minimum a perturbărilor este calea de urmat, iar o idee pe care o încearcă e să aibă pauze publicitare mai lungi și mai puține.

Nu este clar cum intenționează YouTube să împartă lucrurile, cum ar fi dacă va avea o pauză de patru minute pe oră în loc de patru spații publicitare de un minut. De asemenea, serviciul nu a spus dacă va afișa mai multe reclame în general dacă va merge mai departe cu acest plan.

În plus, YouTube caută modalități de a fi mai transparent cu privire la durata totală a pauzelor publicitare, mai degrabă decât să arate timpul rămas pentru fiecare spot în parte. Romana Pawar, directorul de management al produselor YouTube Ads, a scris că platforma va testa în curând public o experiență publicitară în acest sens – vei vedea cât de mult trebuie să aștepți înainte de a putea sări peste reclamele rămase.