Tehnologie

X „joacă cu focul”, din nou. Ce greșeală a făcut fostul Twitter, de data aceasta

X, compania cunoscută anterior sub numele de Twitter, s-ar putea să nu își eticheteze reclamele în mod corespunzător, ceea ce s-ar putea să pună rețeaua de socializare a lui Elon Musk din nou în vizorul autorităților de reglementare.

Au existat numeroase rapoarte în ultimele zile în ceea ce privește reclame care au apărut în cronologia utilizatorilor fostului Twitter fără a fi etichetate ca atare, potrivit TechCrunch.

Reclamele, amestecate cu postările obișnuite, pe X

Potrivit rapoartelor TechCrunch, precum și rapoartelor grupurilor din industrie, utilizatorii au identificat numeroase anunțuri care nu au eticheta tipică „Anunț” care identifică postarea ca publicitate plătită, mai degrabă decât o postare obișnuită.

Este evident că postările sunt, de fapt, reclame atunci când dai click în meniul „…” din tweet, ceea ce indică că tweetul este, de fapt, o promovare plătită.

Reclamele neetichetate i-au enervat pe utilizatori, care ar putea crede în mod eronat că platforma afișează postări din conturi pe care nu le urmăresc în cronologia următoare, dar problema riscă, de asemenea, să provoace mai multe probleme de reglementare cu FTC.

Nandini Jammi, co-fondatoare a grupului de supraveghere Check My Ads, a împărtășit exemple pe contul ei de Twitter în ultimele două zile. Grupul nonprofit urmărește problema și încurajează utilizatorii X să raporteze orice exemple de acest fel pe care le găsesc.

Nu este clar dacă reclamele neetichetate sunt rezultatul unei erori sau a unei modificări intenționate a companiei. X, care nu mai are un departament de comunicații funcțional, nu a oferit un răspuns oficial.

Totuși, nu mai este un secret pentru nimeni faptul că afacerile referitoare la publicitate ale companiei s-au prăbușit în ultimul an, de când Elon Musk a preluat compania.

Musk a spus recent că veniturile din reclame au scăzut cu 60%, o scădere pe care a pus-o pe seama activiștilor.

De asemenea, compania a pierdut recent doi directori de top care supravegheau siguranța mărcii, o problemă pe care agenții de publicitate au citat-o drept o preocupare majoră și motiv pentru retragerea de la platformă.