Tehnologie

Taylor Swift „îți meditează” copilul la matematică. Cum a ajuns celebra cântăreață să facă asta într-un deepfake

Deepfake-uri ale unor celebrități precum Taylor Swift, Ice Spice, Drake și chiar regretata Regina Elisabeta sunt folosite pentru a preda matematica copiilor în videoclipuri virale pe TikTok.

Conform unui raport al CBC, creatorii populari de conținut de pe TikTok folosesc inteligența artificială pentru a explica teorii în matematică, fizică și inginerie.

Într-un videoclip TikTok postat de onlocklearning, care a strâns peste 10 milioane de vizualizări, un deepfake al rapperului Ice Spice explică funcțiile logaritmice.

Într-un alt videoclip TikTok postat de același creator de conținut, deepfake-uri ale lui Taylor Swift și Kim Kardashian lucrează împreună pentru a-i învăța pe tinerii spectatori despre conceptul de integrală definită în calcul.

Conform comentariilor de pe platformă, se pare că aceste deepfake-uri ale celebrităților chiar ajută tinerii să înțeleagă teoriile matematice.

„Am învățat ceva într-un minut ceea ce profesorul meu ar fi avut nevoie de o oră întreagă sau două pentru a ne preda”, comentează un utilizator TikTok.

Un alt utilizator scrie: „Acest lucru m-a învățat ceea ce profesorul meu nu ar fi putut preda în șase luni”.

Cât de eficiente sunt, de fapt, aceste deepfake-uri?

Cu toate acestea, CBC raportează că, în timp ce deepfake-urile unor asemenea celebrități au potențialul de a atrage elevii către o materie, psihologii educaționali văd un posibil pericol legat de lecțiile de deepfake-uri cu Taylor Swift și alții, mai ales dacă cei care văd imaginile pe TikTok încep să aibă încredere sau să dezvolte relații cu portretele AI în sine.

În plus, în timp ce trendul emergent al lecțiilor deepfake-uri cu AI cu Taylor Swift și alte celebrități poate fi un instrument suplimentar eficient pentru a atrage interesul elevilor, în special pentru persoanele care întâmpină bariere, unii experți se declară îngrijorați cu privire la natura superficială a acestor videoclipuri.

„S-ar putea să-i atragă pe alții care nu au simțit neapărat că au ceva de-a face cu matematica”, spune Krista Muis, profesor la Universitatea McGill din Montreal, Canada, pentru CBC.

„Este posibil să acorde atenție acestor lucruri pentru o perioadă foarte scurtă de timp, dar întrebarea este cât de mult învață cu adevărat de la acestea? Promovează cu adevărat o învățare profundă?”, a continuat profesorul.