Meta anunță că viitorul Facebook este destinat tinerilor adulți: Cum plănuiește să-i atragă pe platforma de socializare
Meta intenționează să reorienteze platforma Facebook pentru a atrage tinerii adulți, potrivit unei actualizări recente de la Tom Alison, responsabilul aplicației Facebook pentru Meta.
Această schimbare face parte dintr-o tranziție mai amplă a platformei, de la afișarea postărilor prietenilor la recomandări bazate pe interese.
Ce planuri are Facebook
Alison a subliniat că Facebook se va concentra mai mult pe tinerii adulți comparativ cu alte categorii de utilizatori.
„Facebook este încă pentru toată lumea, dar pentru a construi pentru următoarea generație de consumatori de social media, am făcut schimbări semnificative având în vedere tinerii adulți”, a scris el.
Această strategie nu este nouă pentru Meta. De ani de zile, directorii companiei au încercat să câștige popularitate în rândul tinerilor adulți pentru a concura mai eficient cu TikTok. Mark Zuckerberg a declarat în urmă cu aproape trei ani că dorește ca tinerii adulți să devină „steaua nordului” a companiei. Alison și Zuckerberg au discutat despre pivotarea aplicației Facebook către un feed axat pe descoperire, în loc de unul bazat pe conexiuni.
Această tranziție este deja în plină desfășurare. Alison a menționat că progresele în AI ale companiei au îmbunătățit deja recomandările pentru Reels și feed, și că „tehnologia avansată de recomandări va alimenta mai multe produse” în următorul an. De asemenea, partajarea privată între utilizatori este în creștere, cu tot mai mulți utilizatori care partajează videoclipuri.
Noi capabilități ale produselor, permise de AI
Un aspect notabil este că nota lui Alison nu menționează „metaversul”, pe care Zuckerberg îl vedea odată ca pe o parte centrală a viitorului companiei. În schimb, Alison a subliniat că „înclinarea către noi capabilități ale produselor, permise de AI” este un obiectiv semnificativ, alături de atragerea tinerilor utilizatori. Acest lucru nu este surprinzător, având în vedere că Meta și Zuckerberg au încercat recent să rebranduiască unele dintre ambițiile companiei legate de metavers ca avansuri în AI.
Rămâne de văzut cât de succes va avea Meta în eforturile sale de a atrage tinerii adulți. Deși Alison susține că Facebook a înregistrat „cinci trimestre de creștere sănătoasă în utilizarea aplicației de către tinerii adulți în SUA și Canada”, cu 40 de milioane de utilizatori zilnici activi tineri adulți, acest număr reprezintă încă un procent relativ mic din cei 205 milioane de utilizatori zilnici ai Facebook în SUA, raportat în februarie, ultima dată când compania a dezvăluit cifrele utilizatorilor aplicației.