Tehnologie

Google „pune tunurile” pe aplicațiile Android: trebuie să-ți permită să-ți ștergi contul și datele, gata cu informațiile sensibile în pericol pe internet

S-ar putea să nu fie nevoie să îți faci griji dacă lași informații sensibile în pericol.

Google dorește să faciliteze „curățarea” unui cont dintr-o aplicație, precum și crearea unuia. Compania a anunțat că aplicațiile Android de pe PlayStore vor trebui să îți permită în curând să ștergi un cont și datele acestuia atât în interiorul aplicației, cât și pe web. Dezvoltatorii vor trebui, de asemenea, să șteargă datele pentru un cont atunci când utilizatorii vor solicita ștergerea completă a contului.

Google Play trebuie să respecte noi reguli

Mișcarea este menită să „educe mai bine” utilizatorii cu privire la controlul pe care îl au asupra datelor lor și să stimuleze încrederea atât în aplicații, cât și în Magazinul Play în general. De asemenea, oferă mai multă flexibilitate. Poți șterge anumite date, fără a fi nevoie să îți ștergi complet contul, spune Google. Acest lucru te asigură, de asemenea, că nu va trebui să reinstalezi o aplicație doar pentru a-ți curăța informațiile.

Politica intră în vigoare în etape. Creatorii au termen până pe 7 decembrie să răspundă la întrebările despre ștergerea datelor în formularul de siguranță al aplicației lor. Înregistrările din magazin vor începe să arate modificările la începutul anului 2024. Dezvoltatorii pot solicita o extensie până pe 31 mai a anului viitor.

Ca referință, schimbările vin la câteva luni după ce Apple a instituit o regulă similară pentru software-ul App Store. În ambele cazuri, companiile sunt îngrijorate de încălcările confidențialității și de consecințele care au urmat – nu doresc ca utilizatorii să cadă pradă încălcărilor de date, deoarece nu ar putea șterge cu ușurință conturile sau informațiile sensibile atunci când încetează să mai folosească o aplicație.

Acest lucru vine, de asemenea, după eforturile tot mai mari ale autorităților de reglementare de a cere mai mult control asupra serviciilor. Comisia Federală pentru Comerț (FTC) a propus recent modificări ale regulilor care necesită modalități ușoare de a anula abonamentele. În timp ce FTC se concentrează mai mult pe taxele nedorite decât pe confidențialitate, mesajul către producătorii de aplicații este clar: oferiți mai mult control asupra conturilor sau suportați repercusiuni.