Tehnologie

Ce nu știai despre Facebook, Tik Tok, Instagram sau X, ascund multe secrete și bizarerii

„Site-urile de social media nu mai îndeplinesc funcția preconizată de a crea o legătură pozitivă de comunicare între prieteni, familie și profesioniști. Este un adevărat câmp de luptă, unde insultele sunt aruncate ici și colo, dăunând vieților, distrugând stima de sine și sentimentul de valoare de sine al unei persoane” — Anthony Carmona, fost președinte al Trinidad și Tobago.

Copiii din zilele noastre și rețelele lor de socializare. Oh, stai, noi suntem – unele rețele sociale există deja de mai bine de un deceniu! Rețelele sociale sunt, în general, definite ca o formă de comunicare electronică care permite utilizatorilor să creeze comunități online și să partajeze mesaje și conținut. Pe măsură ce site-urile web continuă să se dezvolte, din ce în ce mai multe se potrivesc acestei definiții generale, dar când folosim termenul „rețea socială”, ne vin în minte site-uri specifice, cum ar fi Facebook, Twitter, Instagram, Snapchat și orice altceva folosesc oamenii în fiecare zi.

Ce nu știai, probabil, despre unele rețele de socializare

Pentru unii, rețelele sociale sunt un instrument convenabil pe care îl folosesc pentru a păstra legătura cu familia. Pentru alții, este o arenă aproape compulsivă pe care o folosesc pentru a-și judeca propria valoare și a rămâne la curent cu toate lucrurile legate de cultura pop. Iată câteva fapte curioase despre rețelele sociale pe care probabil nu le știai.

Începând cu 2016, 2,3 miliarde de oameni de pe Pământ folosesc cel puțin o formă de social media. Începând cu 2017, 71% dintre utilizatorii de internet sunt și utilizatori ai rețelelor sociale.

Chris Messina este angajatul Twitter căruia cu toții trebuie să-i mulțumim pentru utilizarea, acum obișnuită, a hashtag-urilor. Când s-a lansat Twitter, mulți utilizatori au simțit că lipsește o funcție de grupare – o modalitate de a comunica cu ușurință cu oamenii pe un anumit subiect. Messina credea că hashtag-urile oferă cea mai simplă modalitate de a grupa și de a găsi conținut specific, dar a primit multe critici pentru idee. Plângerile variau de la cele legate de aspectul hashtag-urilor în sine până la credința că sunt pur și simplu incomode și au făcut sistemul mai greoi. Inițial, trebuia să urmărești un anumit hashtag și apoi să-l anulezi dacă nu mai doreai să vezi tweet-uri conexe. #Dezabonare.

Instagram este acum un bastion strălucitor de videoclipuri de antrenament, „instamodele” și conturi aparent conduse de căței, dar, de fapt, a început ca o aplicație de înregistrare a locației, similară cu Foursquare. În 2009, fondatorul Instagram Kevin Systrom lucra ca manager de produs la Nextstop, un startup. Popularitatea Foursquare era în plină expansiune ca o aplicație în care oamenii își puteau partaja locațiile cu alți utilizatori. Systrom a creat Burbn, care le permite utilizatorilor să-și partajeze locația și să posteze fotografii. Pe măsură ce aplicația s-a dezvoltat, Systrom și partenerul Mike Krieger și-au dat seama că era prea aglomerată. Ei au vrut să se specializeze și au decis să elimine fiecare caracteristică, cu excepția partajării fotografiilor, a comentariilor și a aprecierilor – iar restul este istorie.

Leah Pearlman este o fostă angajată Facebook, creditată cu inventarea butonului „Like” și crearea neintenționată a unui alt stimulent pentru postările care caută atenția pe care le-am întâlnit cu toții. Pearlman și-a dat seama că stările de pe Facebook, cum ar fi anunțurile de căsătorie, vor fi bombardate cu aceleași mesaje în mod repetat, iar utilizatorii vor vedea o secțiune de comentarii plină cu „Felicitări” scrisă de o sută de ori.

Ea a vrut să rezolve această problemă a redundanței. Unul dintre colegii ei a sugerat un buton „bombă”. Ideea pentru un alt buton a continuat să evolueze până când Leah a venit cu ideea unui buton „superb”. Un inginer Facebook, Justin Rosenstein a fost, de asemenea, creditat cu crearea butonului de like. Pe măsură ce butonul a evoluat, o altă problemă a fost că „superb” nu era potrivit în toate contextele. Unele simboluri erau jignitoare în anumite țări, iar un buton de „dragoste” nu era potrivit. Fondatorul Facebook, Mark Zuckerberg, a anunțat că va fi un buton de like cu simbolul degetului mare în sus.