Tehnologie

Amazon va concedia în continuare: gigantul taie “în carne vie” în sectoare cheie

Alți nouă mii de angajați vor fi concediați de Amazon în următoarele săptămâni. Disponibilizările angajaților gigantului tech pot afecta Twitch și cloud-ul.

Amazon ar putea extinde domeniul de aplicare al disponibilizărilor sale. Șeful Amazon, Andy Jassy, a trimis un memoriu personalului în care săune că compania va elimina alte nouă mii de locuri de muncă în „următoarele săptămâni”. Concedierile vor afecta, în primul rând, Twitch, publicitatea și diviziile de cloud computing, precum Amazon Web Services, potrivit mesajului oficial.

CEO-ul avertizează, de asemenea, că disponibilizările finale nu vor fi finalizate până la mijlocul până la sfârșitul lunii aprilie și că Amazon nu va informa lucrătorii afectați până în acel moment.

Amazon e în impas

Jassy spune că aceste concedieri extinse urmează unei „a doua faze” a planificării operaționale concentrată pe reducerea costurilor. Unele echipe nu erau pregătite pentru runda inițială de anunțuri de concediere din noiembrie, iar compania dorea să anunțe deciziile devreme, pentru a oferi informații „cât mai curând posibil”, adaugă Jassy. Retailerul online promite plăți de concediere, asigurare de sănătate tranzitorie și ajutor în găsirea de locuri de muncă în altă parte.

Amazon a confirmat existența notificării către Engadget, în urma unui raport al CNBC. Ca și înainte, Jassy atribuie concedierile unei „economii incerte” și îndoielilor persistente cu privire la performanța în viitorul apropiat. Compania vrea să fie „mai raționalizată”, având, în același timp, resursele necesare pentru a investi în experiențe mai bune, susține executivul.

Ca referință, apăruseră zvonuri că gigantul va concedia zece mii de angajați în toamna trecută, dar compania a anunțat că va elimina 18.000 de locuri de muncă în ianuarie. La acea vreme, majoritatea concedierilor se concentrau pe retail și recrutare.

Anul trecut, Amazon a închis unele dintre magazinele sale fizice și a distrus unele unități de afaceri. În timp ce brandul a beneficiat de trecerea la cumpărăturile online în apogeul pandemiei de COVID-19, s-a confruntat cu turbulențe, pe măsură ce oamenii au revenit la obiceiurile de dinainte de pandemie.