Tehnologie

Top 10 tendințe tehnologice care ne vor afecta viețile și carierele în 2023

Ritmul uluitor al inovației tehnologice face dificilă prezicerea unei liste de tendințe tehnologice în 2023. Mai ales, când descoperiri care schimbă viața au loc în fiecare zi.

Să luăm, de exemplu, Ameca, robotul care, în 2022, a marcat o schimbare semnificativă în domeniul roboticii umanoide. Mișcările fluide ale corpului său, inclusiv diferite expresii faciale, l-au făcut ideal pentru interacțiunea fără întreruperi cu clienții.

Pentru a ne oferi o idee despre modul în care pionierii tehnologiei ne vor modela viața, acest ghid oferă o predicție cuprinzătoare a tuturor tendințelor tehnologice în curs de maturizare care vor duce la fructificare în 2023. De la forțele de muncă hiper-automatizate până la inducerea metaversului, această listă le are pe toate.

Utilizarea AI Low-Code sau No-Code

În 2023, inteligența artificială (AI) va lăsa în urmă jargonul său tehnic, pentru a îmbrățișa interfețe simple de tip drag-and-drop, dând naștere AI-ului fără cod. Toată lumea folosește acum computere fără a fi nevoie să înțeleagă programarea de fundal a sistemelor de operare. În mod similar, operațiunile și soluțiile AI vor deveni mai funcționale fără ca programatorii să fie nevoiți să scrie o singură linie de cod. Acceptarea sa din ce în ce mai mare în rândul profanilor va permite doar mai multor industrii să valorifice pe deplin puterea inteligenței bazate pe inteligență artificială și să creeze produse mai deștepte. AI fără cod s-a infiltrat deja pe piață cu interfețele sale ușor de utilizat în domenii variate, cum ar fi retail și dezvoltarea de site-uri web.

Interacțiuni organizate precum ChatGPT

Una dintre cele mai senzaționale tendințe viitoare din industria tehnologiei este ChatGPT. A creat furori în lumea chatbot-urilor automate cu tehnologia sa fără întreruperi GPT3 – modelul de limbaj autoregresiv care oferă AI „capacități asemănătoare omului” de a înțelege și produce texte. În plus, cu ajutorul învățării profunde, ChatGPT poate genera imagini din solicitări de text, poate rezolva ecuații matematice și poate oferi o serie de sarcini de scriere, de la găsirea de titluri video inteligente până la scrierea de poezii. Creatorul său, OpenAI, susține că algoritmul ChatGPT este antrenat să răspundă la întrebările ulterioare, să-și înțeleagă greșelile pe baza feedback-ului și să conteste presupunerile incorecte.

Marketingul în Metavers

O analiză Bloomberg din 2021 afirmă că piața metaversului va atinge 800 de miliarde de dolari până în 2024. Metaversul este o simulare virtuală 3D în care oamenii pot interacționa între ei prin mai multe platforme. În timpul domniei internetului 3.0, agenții de publicitate vor realiza posibilitățile nesfârșite de marketing ale acestei experiențe captivante, făcând-o centrul de conștientizare și implicare al unui brand. Astfel, branduri precum Nikeland urmăresc deja alegerile și modelele de consum în magazinele lor metaverse cu diferite tipuri de experiențe bazate pe inteligență artificială și realitate virtuală (VR). Și alții caută să extindă experiența utilizatorului, conectându-și magazinele fizice la metavers prin coduri QR.

Sisteme imunitare digitale

O listă a tendințelor tehnologice din 2023 este incompletă fără introducerea Sistemului Imunitar Digital (DIS). Acest sistem se referă la o întreagă arhitectură de practici împrumutate din proiectarea software-ului, automatizare, dezvoltare, operațiuni și analiză. Acesta își propune să atenueze riscurile de afaceri prin neutralizarea defectelor, amenințărilor și vulnerabilităților sistemului, pentru a îmbunătăți experiența generală a clienților. Importanța DIS constă în automatizarea diferitelor elemente ale unui sistem software, astfel încât să prevină cu succes amenințările virtuale de tot felul. Gartner prezice că până în 2025, companiile care implementează deja DIS vor reduce timpul de nefuncționare al clienților cu aproximativ 80%.

Hiper-automatizare

Un raport PRNewsWite din 2021 a estimat că cota de piață a hiper-automatizării va crește la 26,5 miliarde de dolari până în 2028, în timp ce un raport Salesforce prevede că cel puțin 80% dintre organizațiile din întreaga lume se vor îndrepta către hiper-automatizare, pentru a optimiza productivitatea și a îmbunătăți satisfacția clienților. Hyper-automatizarea este o combinație crucială a tuturor celor mai recente instrumente de inovație, cum ar fi:

AI fără cod
Platforme de management al afacerilor și fluxuri de lucru automatizate
Platforme de integrare
Procesarea inteligentă a documentelor
Procesarea limbajului natural
Automatizarea proceselor robotizate
Instrumente de cartografiere a proceselor

Creșterea tehnologiilor verzi

Robert Alters, șeful global al BBVA Open Innovation – o companie de inovare blockchain – spune: „Există două megatendințe, decarbonizarea și perturbarea tehnologică, care au potențialul de a transforma toate industriile”. Această declarație confirmă importanța tehnologiilor verzi ca fiind printre tendințele tehnologice de top pentru 2023. Numai în 2021, startup-urile de tehnologie climatică au strâns aproape 40 de miliarde de dolari pentru a aborda efectele schimbărilor climatice. De la conversia la scară largă a industriilor în omologii lor mai curați (electricitate), până la inventarea surselor de energie regenerabilă, cum ar fi hidrogenul verde, tehnologiile verzi vor domina lumile interconectate ale industriilor și inovației.

Ascensiunea Edge și Quantum Computing

Un articol ReportLinker din 2022 estimează o creștere bruscă de 21,6% a pieței edge-computing între 2021 și 2028. Edge computing este o paradigmă de programare care captează, stochează și procesează date în sursa de date și nu într-un mediu de server centralizat. Acest proces descentralizat aduce informații mai aproape de punctul real de interacțiune și permite mașinii să analizeze datele brute în timp real. Edge computing este peste tot, de la ceasuri inteligente la computere care urmăresc fluxul de trafic intersecțional. Cu toate acestea, tendințele tehnologice din 2023 ar putea fi martorii implementării sale radicale în industria de analiză a datelor.

Genomica

Pe lângă promovarea unei mai bune înțelegeri a vieții și a analizei moderne a sănătății, genomica ne-a consolidat și ideile despre rețelele neuronale. În următorii ani, tehnologiile cu evoluție rapidă, cum ar fi inteligența patogenilor, platformele de analiză a datelor Next-Generation Genomic Sequencing (NGS) și editarea genomului fără cicatrici, vor folosi inteligența artificială pentru a descifra codurile și modelele genetice ascunse, făcând ca analiza datelor genomice și metagenomica să câștige cei mai importanți agregatori în industria biotehnologică. Tendințele tehnologice din 2023 vor asista, de asemenea, la creșterea genomicii funcționale care utilizează editarea epigenomului pentru a descoperi impactul regiunilor intergenice asupra proceselor biologice.

Gemenii digitali pentru a pune decalajul dintre lumea digitală și cea fizică

Hiper-automatizarea a inițiat o serie de tendințe tehnologice din 2023, dintre care una este aplicarea gemenilor digitali, care se referă la reprezentări virtuale ale entităților din lumea reală. Ubicuitatea diferitelor puncte de date a generat în rândul cercetătorilor de date cererea de a observa virtual schimbările în evenimentele și procesele din viața reală, prin alimentarea mașinilor cu o mulțime de informații. Furnizorii de cloud au lansat deja infrastructuri digitale importante, cum ar fi geamănul digital al Microsoft sau lanțul de aprovizionare digital al Google, pentru a optimiza logistica și producția. Un raport Grand View Research din 2022 proiectează o rată de creștere anuală compusă uimitoare de 37,5%, din 2023 până în 2030, subliniind relevanța tot mai mare a gemenilor digitali în operațiunile zilnice ale industriilor.

Dataficarea

Dataficarea industriilor este un punct culminant inevitabil al inovațiilor menționate în lista de tendințe tehnologice 2023. Procesul se referă la actul de transformare sau modificare a sarcinilor umane în tehnologia bazată pe date. Este primul pas formativ către o societate atotcuprinzătoare bazată pe date. Analiza forței de muncă, analiza comportamentului produselor, analiza transportului, analiza sănătății sunt ramuri diferite ale aceleiași culturi analitice centrate pe client. Numărul masiv de dispozitive conectate la Internet of Things (IoT) înseamnă mai multe puncte de date care conduc la o analiză mai eficientă a punctelor forte, punctelor slabe, amenințărilor și oportunităților companiei. Industriile de datafying devin un model de afaceri profitabil, deoarece piața sa depășește pragul de 11 miliarde de dolari în 2022, potrivit Fittech.