Țara din Europa care pune tunurile pe „influenceri”: reguli dure, nu mai au voie să facă și să spună orice
Infliencerii, adică acele persoane devenite populare și urmărite de foarte mulți oameni în mediul virtual, au ajuns să aibă un cuvânt greu de spus, în diverse domenii de activitate, pe fondul tehnologizării și digitalizării vieților noastre.
Probabil că nu există om care să nu știe măcar o persoană foarte populară din mediul virtual, iar acest lucru ar fi minunat, fiindcă toți trebuie să ne găsim persoane demne de admirat și urmărit, ce au ceva de spus pe anumite paliere. Problema intervine în momentul în care urmărim oameni ce își atribuie statuturi ce nu le aparțin, ce instigă la ură, violență sau ce dau sfaturi și fac recomandări în necunoștință de cauză, poate ajungând chiar să pună în pericol sănătatea sau integritatea celor ce le urmează.
Mai mult decât atât, aceste persoane foarte populare ajung să câștige sume colosale de bani, lunar, datorită faptului că promovează anumite produse, iar cel mai adesea sumele câștigate nu sunt fiscalizate, iar pentru ele nu se achită taxe și impozite guvernelor respective.
Ei bine, astfel de probleme ar urma să dispară, cel puțin în Franța. Autoritățile de la Paris gândesc un plan de măsuri care să reglementeze activitatea influencerilor, astfel încât cele mai mari probleme ce survin din activitatea lor să dispară.
Toți influencerii, luați în vizor de autorități. Nu le mai merge așa
„Influencerii trebuie supuși acelorași reguli care se aplică pentru mass-media tradițională”, a declarat Bruno Le Maire. În opinia oficialului francez, internetul echivalează cu Vestul Sălbatic, din cauza lipsei de reglementări. El consideră că toți cei ce apar pe diverse platforme de socializare și sunt influenceri, au impact social prin activitatea lor, ar trebui să respecte regulile similare celor impuse persoanelor ce apar, de exemplu, la televizor.
Conform declarațiilor oficiale, francezii lucrează la ora actuală la un sistem „care să îi protejeze, nu stigmatizeze”.