Spotify ar putea fi, în sfârșit, gata să lanseze un nivel audio premium: ce înseamnă, mai exact, Spotify HiFi
Spotify ar putea fi în sfârșit gata să debuteze cu un nivel audio premium – Spotify HiFi. De asemenea, poate extinde accesul la cărți audio în nivelul Premium.
Zvonurile despre un nivel Spotify HiFi au circulat cel puțin din 2017, iar compania a anunțat chiar planuri de a lansa o astfel de caracteristică în 2021. Dar a renunțat un an mai târziu, în 2022. Acum, compania poate fi, în sfârșit, pregătită să lanseze un plan de înaltă fidelitate (numit „Supremium”, la nivel intern), care ar fi cel mai scump nivel al său, potrivit Bloomberg.
Ce aduce nou Spotify
Scopul ar fi să genereze mai multe venituri și să răspundă solicitărilor investitorilor de a crește prețurile. Spotify ar fi amânat lansarea planului în 2021, deoarece doi dintre rivalii săi principali, Apple Music și Amazon Music, au început să includă funcția gratuit în planurile lor standard.
În plus, Spotify își poate îmbunătăți oferta obișnuită Premium cu acces extins la cărți audio, fie printr-un anumit număr de ore gratuite pe lună, fie printr-un anumit număr de cărți (cu opțiunea de a cumpăra mai multe). Cărțile audio sunt în prezent disponibile numai pe Spotify prin achiziții individuale.
Nu există niciun cuvânt despre dacă calitatea audio ar fi fără pierderi la până la 24 de biți și 192 kHz, așa cum este pe Apple Music și Amazon Music. Audio fără pierderi, în general, nu funcționează pe difuzoarele sau căștile Bluetooth (inclusiv AirPods și AirPods Max de la Apple), din cauza lățimii de bandă mari, astfel încât utilizatorii au nevoie de o configurare prin cablu sau WiFi.
Nici prețurile nu au fost dezvăluite. Spotify și-a păstrat planul Premium la 9,99 USD/lună în SUA, spre deosebire de Apple și Amazon, care și-au crescut tarifele la 10,99 USD.
CEO-ul Daniel Ek a declarat, într-o declarație recentă privind veniturile, că compania încearcă să echilibreze creșterea abonaților cu veniturile, așa că prețurile variază în funcție de regiune. Ca referință, la începutul acestei luni, compania a anunțat că își va reduce personalul cu două procente, după ce a concediat șase la sută din forța de muncă în ianuarie.