Tehnologie

Schimbarea de la Google care s-ar putea să te supere. Cum va deveni motorul de căutare intruziv, legătura cu AI

Dacă ești din această țară, este posibil să observi o nouă secțiune umbrită în partea de sus a rezultatelor căutării Google, care conține un rezumat care răspunde la întrebarea ta, împreună cu linkuri pentru mai multe informații.

Acea secțiune, generată de tehnologia AI generativă a Google, obișnuia să apară doar dacă te-ai înscris în Experiența de Căutare Generativă (SGE) în platforma Search Labs.

Schimbarea forțată de Google

Acum, conform Search Engine Land, Google a început să adauge experiența pe un sub-set de interogări, pe un procent mic din traficul de căutare în SUA. Și de aceea ai putea primi secțiunea generată experimental de AI a Google chiar dacă nu ai activat-o.

Compania a introdus SGE la conferința sa pentru dezvoltatori I/O în mai anul trecut, puțin timp după ce a deschis accesul la rivalul său ChatGPT, acum numit Gemini.

Până în noiembrie, a implementat funcția în 120 de țări cu mai multe limbi în afara englezei, dar tot rămânea să fie activată opțional.

Cum va opera

Search Engine Land spune că Google va începe să îți afișeze experiența chiar și dacă nu te-ai înscris dacă cauți interogări complexe sau dacă crede că ai putea beneficia de informații din mai multe site-uri. „Cum îndepărtez urmele de vopsea de pe pereți” este aparent un exemplu.

Google a declarat publicației că, pentru aceste teste, va afișa prezentări AI doar dacă are încredere că acestea vor afișa informații mai bune decât ceea ce ar putea să apară în rezultatele căutării.

Aparent, compania efectuează aceste teste pentru că dorește să obțină feedback de la mai multe persoane, în special de la cei care nu au ales să activeze funcția.

Astfel, poate avea o idee mai bună despre modul în care AI generativ poate servi pe cei care nu sunt la curent cu tehnologia sau pe cei cărora nu le pasă deloc de AI.