Tehnologie

Schimbare la WhatsApp. Ce funcție va fi introdusă. „O modalitate simplă de a primi informaţii importante”

Utilizatorii aplicației de mesagerie WhatsApp vor avea la dispoziție o nouă funcție prin care vor putea primi informații importante de la persoane şi organizaţii. Anunțul a fost făcut, joi, de Meta.

Ce nouă funcție va avea WhatsApp

În aplicația de mesagerie vor fi introduse „canale” ce vor permite organizaţiilor să comunice public cu un număr mare de abonaţi. Noutatea va fi testată în Singapore şi Columbia înainte de a fi lansată în alte ţări.

„Suntem încântaţi să vă prezentăm canalele WhatsApp, o modalitate simplă, fiabilă şi privată de a primi informaţii importante de la persoane şi organizaţii pe platforma noastră”, a anunţat joi Meta.

Utilizatorii aplicației vor putea găsi canalele care îi interesează într-o filă nouă, numită „Actus”, separată de discuţiile cu contactele şi grupurile lor. Administratorii canalelor vor comunica „într-un singur sens”, trimiţând mesaje, fotografii, videoclipuri, stickere şi sondaje.

Reprezentanții companiei Meta au precizat că printre parteneri se vor număra Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS), Comitetul Internaţional de Salvare (IRC), precum și echipele de fotbal FC Barcelona şi Manchester United.

Precizări referitoare la securitate și confidențialitate

Aceste „canale” îi vor permite aplicației de mesagerie să le ofere companiilor o nouă modalitate de a comunica cu consumatorii. Însă, abonații nu vor putea vedea numerele de telefon ale altor persoane din audienţă, iar opţiunile lor de canale vor fi private. În plus, conţinutul postat va dispărea după o perioadă de 30 de zile.

Canalele WhatsApp vor avea drept scop să devină cea mai sigură funcţie de mesagerie publică disponibilă şi să continue să ofere un nivel de confidenţialitate la nivelul aşteptărilor utilizatorii aplicaţiei”, a mai transmis Meta.

Reprezentanții companiei au adăugat că mesajele din cadrul acestor canale nu vor fi criptate în mod implicit, aşa cum sunt conversaţiile private, întrucât urmăresc să ajungă la un public larg.

Totuși, compania Meta intenţionează să ofere canalelor criptare end-to-end în anumite cazuri, de exemplu pentru asociaţii non-profit sau în domeniul sănătăţii. Acest tip de criptare garantează că mesajele pot fi citite doar de expeditor şi destinatar.