Tehnologie

Samsung a ratat startul la TV-uri OLED, iar acum le cumpără de la concurență: cum a ajuns să depindă de LG

Samsung a înregistrat numeroase victorii în ultimul deceniu când vine vorba de cote de piață. Există însă și decizii neinspirate, iar cea mai costisitoare dintre ele vizează tranziția portofoliului de televizoare către OLED.

Pe de o parte, la nivel global, Samsung face legea când vine vorba de telefoane mobile. În continuare, se află pe primul loc în domeniu cu aproximativ 20% din piață după primul trimestru din 2023, urmată îndeaproape de Apple cu aproximativ 19% din piață, conform Counterpoint Research. Pe de altă parte, afacerea de smartphone-uri a LG a murit în păpușoi, în timp ce a ajuns să facă legea în materie de TV-uri și mai ales panouri OLED. Gândește-te că LG Electronic are la momentul de față 54,6% din piața piața de OLED TV-uri, în timp ce Samsung se mulțumește cu 6,1%. Ca referință, până și Sony este pe poziția a doua în clasament cu 26,1%.

Samsung cumpără panouri OLED de la LG

Conform datelor obținute de Reuters pe marginea subiectului, Samsung a încheiat un parteneriat cu LG pentru a achiziționa panouri WOLED (white OLED) pentru mulți ani de acum înainte, chiar dacă, pe hârtie, cele două companii sunt rivale în piață. Din cauza faptului că Samsung nu are nicio șansă să producă în raport cu cererea din acest domeniu neglijat timp de aproape zece ani, LG se pare că va livra primele OLED-uri chiar în acest trimestru.

Planul în următoarea perioadă este de a livra 2 milioane de panouri anul viitor, 3 milioane în 2025 și 5 milioane în 2026. Partea surprinzătoare este că miza acestui parteneriat, cel puțin în acest stadiu, este dată de panouri foarte mari cu o cotă de profit semnificativă, 77 și 83 de inci. Practic, vârfurile de gamă de la Samsung în materie de OLED TV depind aproape în exclusivitate de LG.

Dincolo de aceste aspecte tehnice, parteneriatul este unul benefic pentru ambele părți. Deși Samsung a evitat panourile OELD în TV-urile sale pentru că sunt mult mai scumpe, până la cinci ori peste prețul unui LCD, se pare că ”trucul” de a vinde QLED-uri (ieftine la produce) la preț de OLED (scumpe la producție) pur și simplu nu a mai ținut printre clienții din ce în ce mai pretențioși.

LG Display va câștiga din această înțelegere suficient de mulți bani pentru a ieși din criza de patru trimestre succesive cu pierderi financiare. Ca referință, LG produce deja ecrane de telefoane pentru Apple, cât și OLED-uri pentru Sony, dar unitățile sale de producție nu au funcționat niciodată la capacitate maximă. Anul viitor, acest lucru s-ar putea remedia, când 20-30% din producția LG de OLED-uri va merge la Samsung. În bani, vorbim de aproximativ 1,5 miliarde de dolari în plus la încasări pentru LG pe 2024 din această înțelegere.