Tehnologie

Românii și vânătoarea de panouri fotovoltaice, o cursă la viteză mare. Cum am ajuns să îmbrățișăm energia verde în câțiva ani

În pofida eșecului răsunător al programului Casa Verde Fotovoltaice, care se pare că va rămâne mult timp în standby, românii sunt din ce în ce mai implicații în adoptarea unor soluții energetice regenerabile.

Nu mai puțin de 52% dintre români au în vedere în următorii doi ani o investiție în sisteme fotovoltaice. Aceasta este concluzia unui sondaj realizat de Atu Tech. Pe parcursul următorilor 3-5 ani, aproximativ 24,11% dintre românii participanți la studiu au luat în calcul materializarea unui astfel de proiect, o dovadă a viziunii pe termen lung, dar și a relevanței adoptării surselor de energie regenerabilă.

Citește și: Prosumatorii români, amatorii de panouri solare, loviți în plin de autorități. Cum vor fi taxați în plus, descurajați

Cât vor să investească românii în energie regenerabilă

În ceea ce privește valoarea investițiilor din acest domeniu, cei mai mulți (aproximativ 40%) au în vedere un buget între 15.000 și 20.000 de lei pentru finalizarea proiectului. În privința tipului de proiect pe care îl au în vedere, 42% au în vedere un sistem fotovoltaic hibrid care să le permită și conectarea la rețeaua națională de electricitate, nu doar unul care să se autosusțină energetic atunci când există întreruperi de energie electrică.

Românii vor să facă aceste cheltuieli în speranța dobândirii unei independențe energetice față de rețeaua națională, dar și pentru a reduce costurile aferente acestui domeniu care a explodat în ultimii ani. Un alt scop este creșterea valorii proprietății.

Citește și: Haos cu panourile fotovoltaice pentru români. Aceste firme își dau cu pumnul în cap, mare greșeală

Românii și panourile solare sau fotovoltaice

„Principala motivație pentru instalarea de panouri fotovoltaice este dorința de reducere a facturilor de electricitate, argument menționat de 1 din 2 viitori proprietari de soluții de energie regenerabilă, iar independența energetică este importantă pentru un sfert dintre ei. Aceste două argumente apar cel mai des și în motivația clienților noștri.

Subvențiile guvernamentale oferite prin Programul Casa Verde reprezintă, însă, un argument decisiv pentru doar 16% dintre respondenți. Pe de altă parte, sustenabilitatea mediului este un motiv pentru doar 6% dintre participanți, sugerând că, în piața locală, la acest moment, preocupările economice predomină față de cele ecologice”, spune Sorin Felea, director Atu Tech.