Tehnologie

Românii, dependenți de TikTok: Câte milioane folosesc rețeaua de socializare, la ce se uită

Numărul românilor care folosesc în fiecare lună aplicația TikTok a ajuns la 7,4 milioane, fie pentru a viziona clipuri, a-și împărtăși propriile videoclipuri scurte sau pentru a experimenta efecte și filtre speciale.

7,4 milioane de români folosesc TikTok

Astfel, potrivit datelor întocmite de reprezentanții platformei de socializare și transmise recent presei, TikTok a devenit una dintre cele mai utilizate platforme de social media din România.

Vezi și: Facebook, Instagram și TikTok în România: câți români folosesc rețelele de socializare

Vezi și: Schimbare de la TikTok: Cum te afectează, dacă ai cont pe platforma de socializare

Cele mai populare videoclipuri și tendințe de pe rețeaua de social media dezvăluie pasiunile românilor și arată aspecte ale culturii locale susținute de imaginația și creativitatea creatorilor din țara noastră. De la muzică, sport, stil de viață și chiar studii pentru examene naționale, este un spațiu pentru pasiuni și interese comune.

„TikTok este mai mult decât o platformă de social media; a devenit mai mult ca un motor de căutare. Utilizatorii tineri au început să caute cele mai recente tendințe, rețete și idei pentru cadouri sau chiar să efectueze căutări „cum să…” pe TikTok. Nu numai asta, dar recent, Google și TikTok s-au angajat într-un parteneriat, îmbunătățind căutările pe TikTok, permițând utilizatorilor să caute rezultate în Google pentru aceeași interogare pe pagina TikTok. Această caracteristică recentă pe care TikTok a testat-o în această toamnă spune cum ar putea arăta viitorul când doi giganți ai tehnologiei își dau mâna”, a declarat Cătălin Adam, Digital Strateg la TUYA Digital – SEO & Digital Marketing.

Tendințele pe platforma de socializare

TikTok îi ajută pe români să-și redescopere dragostea pentru cultură. Platforma de socializare a susținut festivaluri culturale din România, precum TIFF, FITS și RCW, și a încurajat comunitatea locală să aprecieze și să interacționeze cu actele culturale. Anul trecut, TikTok a colaborat cu Festivalul Internațional de Film Transilvania pentru cea de-a 21-a ediție în cadrul #CultureTok. Parteneriatul cu cel mai mare festival de film din România a inclus evenimente, workshop-uri, Lives și o provocare cu hashtag, localul #PovestitoruldeFilm, care a strâns peste 385.000 de postări.

Vezi și: Schimbare nouă de la TikTok: Ce trebuie să știe utilizatorii

Vezi și: Schimbare la TikTok, în contextul revoluției inteligenței artificiale. Un nou instrument, disponibil pentru creatorii de conținut

Cât despre vedetele românești, Inna a devenit și mai faimoasă pe TikTok la nivel mondial datorită single-ului „Up” în colaborare cu Sean Paul, care a inspirat peste 1,6 milioane de videoclipuri. De asemenea, artista Olivia Addams și-a început cariera muzicală pe TikTok, unde și-a promovat pentru prima dată hitul „I’m Lost”, care a ajuns pe locul 1 în Viral 50 Spotify România.

În plus, sportul este una dintre cele mai populare forme de divertisment pe platformă, iar #TikTokFootball a strâns peste 12 miliarde de vizualizări. În România, hashtag-ul #fotbalromania are 499,6 milioane de vizualizări și reunește știri, povești de jucători și echipe, dar și momente memorabile din lumea fotbalului. Conținutul de sală de sport este, de asemenea, popular, creatorii oferind antrenamente și stil de inspirație de viață sub hashtag-ul #fitnessromania, care a adunat 293,6 milioane de vizualizări.