Tehnologie

PlayStation 5 dă lovitura: nici Sony nu se aștepta să-i meargă așa bine

Lui PlayStation 5 îi merge mai bine decât se aștepta chiar și Sony.

Sony și-a publicat raportul de câștiguri pentru primul trimestru al anului (PDF) care se încheie pe 30 iunie și o prognoză ajustată pentru anul fiscal și prezintă o imagine a rezultatelor mixte pentru companie. Profitul operațional total pentru perioada respectivă a scăzut cu 31% față de anul trecut, de la 364,9 miliarde de yeni (2,54 miliarde dolari) la 253 miliarde (1,76 miliarde dolari). Cu toate acestea, veniturile companiei au crescut cu 33%, datorită creșterii semnificative a vânzărilor de către companiile sale de jocuri și servicii de rețea, muzică, imagini și servicii financiare.

PlayStation 5 a dat lovitura

Sony crede că segmentele sale de jocuri și muzică vor continua să meargă bine și și-a crescut prognoza de vânzări și venituri pentru anul fiscal care se încheie la 31 martie 2024 cu 6,1%, datorită vânzărilor mai mari decât se aștepta pentru acele afaceri. De asemenea, se așteaptă ca venitul net să fie cu 2,4% mai mare decât previziunile anterioare, de la 840 de miliarde de yeni (5,86 miliarde de dolari) la 860 de miliarde (6 miliarde de dolari).

Pentru divizia sa de jocuri, în special, Sony și-a ajustat prognoza, deoarece anticipează o creștere a vânzărilor pentru titlurile PlayStation non-first-party, inclusiv conținutul suplimentar. Câteva jocuri mult așteptate de jucătorii de pe PlayStation vin în acest an, cum ar fi Spider-Man 2, Assassin’s Creed Mirage, Cyberpunk 2077: Phantom Liberty Expansion, Avatar: Frontiers of Pandora și EA Sports FC.

Această creștere așteptată a vânzărilor pentru titluri non-first-party va fi ajutată de o scădere a costurilor și a cheltuielilor. Acestea fiind spuse, ele vor fi compensate și de o „deteriorare a profitabilității hardware-ului PlayStation 5”. Sony a scăzut recent prețul PS5 în mai multe regiuni din lume. În timp ce acest lucru se traduce prin câștiguri globale mai mici de la consolă, ar putea, de asemenea, să-i determine pe oameni să cumpere PS5, ceea ce, la rândul său, ar putea duce la mai multe achiziții de jocuri.