INTERVIU Samsung România – când ecosistemul îți împlinește visele într-un mod prietenos, util, fascinant și “smart”
În viitor, tehnologia AI va deveni din ce în ce mai răspândită și vom interacționa cu dispozitivele inteligente în fiecare zi. Aceste dispozitive ne vor înțelege nevoile prin comenzi vorbite, gesturi vizuale și alte indicii și vor fi capabile să ne ajute și să ne ghideze în mod corespunzător. În acest context, în era inovațiilor bazate pe inteligența artificială, Samsung vine în ajutorul utilizatorilor gadget-urilor sale și dezvoltă tehnologii care simplifică viața.
Așadar, era nevoie de noi AI dezvoltate la Samsung Research pentru a oferi o experiență benefică tuturor miliardelor de utilizatori și dispozitive Samsung. Inteligența artificială trebuie să fie mai conștientă de ceea ce se întâmplă atunci când clienții folosesc dispozitivele Samsung, să anticipeze și să răspundă nevoilor acestora. Pentru a face acest lucru, Samsung cercetează și dezvoltă o „IA între dispozitive” care permite o experiență uniformă și partajată pe multitudinea de dispozitive Samsung.
Samsung SmartThings conectează oamenii cu lucrurile care contează cel mai mult pentru ei
Samsung Electronics a prezentat recent cele mai recente inovații ale sale pentru o casă conectată. La conferința de presă din cadrul târgului de tehnologie IFA 2023, compania a explicat modul prin care serviciul SmartThings vine în sprijinul consumatorilor europeni, ajutându-i să prioritizeze aspectele care contează cel mai mult pentru ei – economisirea energiei, creșterea securității, accesul la un divertisment de calitate și creșterea gradului de eficiență în viața lor de zi cu zi. Ecosistemul SmartThings, aflat într-o continuă dezvoltare, le permite celor 285 de milioane de utilizatori înregistrați să-și adapteze și să-și personalizeze casele pentru a se potrivi nevoilor lor, conectând și controlând fără probleme mai multe aparate și dispozitive inteligente printr-o singură aplicație.
Samsung IFA 2023
Prezența Samsung la IFA 2023 a însemnat și prezentarea unei studiu efectuat în rândul consumatorilor din întreaga Europă pentru a înțelege evoluția nevoilor în ceea ce privește tehnologiile din casele acestora.
Cu ajutorul aplicației SmartThings, utilizatorii pot să-și controleze casele de oriunde, să se bucure de timpul liber fără probleme, dar și de mai multă siguranță. Casele noastre continuă să fie mai importante ca niciodată, jucând roluri multiple în fiecare zi, de la birou la spații de relaxare și divertisment. Șapte din zece consumatori (71%), conform studiului Samsung, au fost de acord că tehnologia are un impact pozitiv asupra vieții lor de zi cu zi, inclusiv asupra modului în care interacționează cu prietenii și familia, modul în care își desfășoară activitățile casnice și modul în care își explorează hobby-urile .
Cum îți pregătești mâncarea cu inteligența artificială: Samsung Food, platforma bazată pe AI
Acum, spre exemplu, pasionații de gătit se pot bucura mai mult de pasiunea lor cu Samsung Food – noua aplicație all-in-one pentru salvarea și partajarea rețetelor, planificarea meselor și cumpărăturilor alimentare. Lansată la conferința de presă de pe 31 august, aplicația Samsung Food este disponibilă în 104 țări, în zece limbi diferite și pune cunoștințele în materie de mâncare din întreaga lume la îndemâna utilizatorilor, astfel încât aceștia să ia decizii mai bune și mai potrivite pentru ei legate de alimentație, sănătate și gătit. Aplicația se contectează la electrocasnicele utilizatorilor, și poate trimite informații referitoare la timpul de gătire și temperatură, direct cătrecuptorul compatibil Samsung. Cu peste 160.000 de rețete, va exista întotdeauna ceva nou de gătit.
Până la sfârșitul anului, folosind Food AI, Samsung Food va putea furniza utilizatorilor rețete personalizate în funcție de dieta fiecăruia – inclusiv adaptarea, spre exemplu, a unor rețete în varianta vegană. Într-o versiune ulterioară, disponibilă spre sfârșit de an, se va conecta cu Samsung Health, astfel încât planificarea meselor să poată fi adaptată la preferințe și cerințe dietetice, precum și pentru a sprijini utilizatorii în atingerea obiectivelor lor de sănătate. În 2024, prin tehnologia Vision AI, utilizatorii vor putea folosi Samsung Food pentru a verifica, în baza fotografiilor cu diferite preparate, informațiile nutriționale, să identifice ingredientele și să adauge chiar sugestii de rețete.
Samsung dezvăluie combo-ul mașină de spălat și uscător BESPOKE AI
Nu doar mâncarea ți-o poți pregăti „inteligent”, ci acum poți spăla și usca haine într-un mod smart. Astfel, Samsung Electronics a dezvăluit noul combo – mașină de spălat și uscător BESPOKE AI cu pompă de căldură Digital Inverter la IFA 2023. Modelul elimină grija transferului de rufe de la mașina de spălat la uscător și realizează procesul de spălare și uscare al rufelor într-o singură etapă. Acesta îmbină o capacitate mare de spălare de 25 kg cu o capacitate de uscare cu pompă de căldură de 13 kg și este susținut de funcții inteligente pentru a oferi consumatorilor mai multă flexibilitate.
Mașina de spălat și uscătorul Bespoke AI Samsung
Acest model oferă utilizatorilor posibilitatea de a economisi spațiu în locuințele lor, deoarece necesită mai puțin loc decât instalarea a două mașini separate, permițând finalizarea unui ciclu complet de spălare – uscare într-o singură unitate. Cei care doresc să maximizeze utilitatea spațiului din locuințele lor pot folosi spațiul liber în alte scopuri. Designul său simplu și plat BESPOKE se îmbină armonios cu interiorul casei, precum și cu celelalte electrocasnice și piese de mobilier.
De asemenea, Samsung inovează și în ceea ce privește eficiența energetică la electrocasnicele smart. Astfel, tot la IFA 2023, gigantul tehnologic a prezentat mașina de spălat Samsung ce permite o economie de energie cu 40% mai mare decât cerințele minime ale clasei A și noua pompă de căldură EHS Mono.
Lansarea mașinii de spălat A-40% și a pompei de căldură EHS Mono demonstrează eforturile Samsung de a promova un stil de viață sustenabil din punct de vedere energetic și ecologic. Consumatori iau în considerare tot mai mult impactul pe care electrocasnicele îl au asupra mediului, acest aspect influențând deciziile lor de cumpărare. Prin lansarea mașinii de spălat A-40% și a pompei de căldură EHS Mono, Samsung contribuie la satisfacerea nevoilor consumatorilor conștienți de mediu.
Freestyle Gen 2, cea mai recentă generație a videoproiectorului portabil smart de la Samsung
Evident, și divertismentul este inovat de Samsung. Freestyle Gen 2, cea mai recentă generație a videoproiectorului portabil smart de la Samsung, este acum disponibil în România. Samsung Electronics a anunțat în cadrul conferinței sale de presă de la IFA 2023, din data de 31 august, disponibilitatea celei de-a doua generații de videoproiector Freestyle – videoproiectorul inteligent portabil care transformă, practic, orice suprafață, chiar și tavanul, într-un ecran de până la 100 de inch (2.5m). Cu Freestyle Gen 2, este mai ușor ca niciodată să iei cu tine oriunde conținutul preferat, fie că vorbim de emisiuni, filme, serile sau, mai nou, jocuri video.
,,Cu Freestyle, videoproiectorul nostru vedetă, aflat acum la a doua generație, aproape orice suprafață de proiecție, din interior sau afară, acasă sau în excursii, poate deveni cu ușurință un «ecran» care oferă conținut pentru divertisment, filme, muzică sau chiar și lumini dinamice ambientale. Freestyle este divertisment la purtător, oriunde și oricând, fiind extrem de portabil și versatil. Are rezoluția FullHD (1080p), diagonala de până la 100” (2.5m), boxă surround de 5W și reglaj automat pentru focus, aliniere și compensarea unghiului de proiecție a imaginii. Conținutul poate proveni din aplicațiile prezente în interfața Smart Samsung, identică cu cea a televizoarelor, sau orice dispozitiv conectat prin Bluetooth sau micro HDMI.”, a declarat Victor Armășelu, vicepreședinte Samsung Electronics România și Bulgaria.
Redacția Playtech a vrut să afle mai multe detalii despre tot acest univers smart al Samsung și a discutat cu Victor Armășelu, vicepreședinte Samsung Electronics România și Bulgaria, într-un interviu pe care vă invităm să-l parcurgeți în continuare.
Victor Armăşelu s-a alăturat echipei Samsung Electronics România în 2012, ocupând succesiv poziții în top management, iar din 2022, a fost numit Vice-Președinte Samsung Electronics Romania, fiind astfel primul angajat român care preia această funcţie şi printre puţinii manageri locali la nivel european.
Înainte de a se alătura echipei Samsung Electronics România, Victor Armăşelu şi-a dezvoltat expertiza în vânzări, distribuţie, marketing și consultanță managerială în companii internaționale de renume.
Victor Armăşelu este absolvent al Universităţii Maritime Constanţa şi licenţiat Chief Maritime Officer, este deţinător al unui E-MBA al Universităţii Kennesaw (Atlanta, SUA), certificat PMP de către Project Management Institute (Philadelphia, USA) şi Lean Six Sigma de către IASSC (Phoenix, USA).
Victor Armășelu, vicepreședinte Samsung Electronics România și Bulgaria
Playtech: Samsung a fost și va rămâne un brand foarte apropiat pentru români, atât în materie de electrocasnice, cât și televizoare sau telefoane. Dacă aveți acces la aceste date, ne puteți spune pe ce poziții se află compania dumneavoastră în topul preferințelor autohtone la diverse categorii de produse?
Victor Armăşelu: Sigur că da. Începem cu piața televizoarelor din România, care anul acesta a cunoscut o schimbare notabilă în preferințele cumpărătorilor. Aproximativ unul din trei cumpărători de televizoare au ales să achiziționeze un produs Samsung, ceea ce a consolidat poziția companiei ca lider de piață. Cu toate acestea, unul dintre cele mai remarcabile succese ale Samsung în acest an a fost evoluția vânzărilor televizoarelor OLED. La doar un an de la intrarea pe piața OLED, vânzările de televizoare OLED Samsung au înregistrat o creștere spectaculoasă, de peste 10 ori. Spre exemplu, doar în luna august 2023 vânzările televizoarelor OLED Samsung au crescut de aproximativ 9 ori în unități și de 8 ori în valoare, devenind preferatele românilor în segmentele de inch din care fac parte. Acest succes se datorează, în mare parte, preferinței continue a românilor pentru conținutul video pe TV, iar aproape toate modelele de televizoare Samsung vândute în țară sunt echipate cu funcționalitate „smart“, reprezentând 98% din totalul vânzărilor. Cu o cotă de piață de 45% în valoare, Samsung rămâne ferm ancorată în poziția de lider pe piața locală de televizoare. Anul trecut, în 2022, s-au înregistrat aproape 1,3 milioane de televizoare vândute în România, dintre care 7500 de unități au fost din gama Lifestyle, o dovadă a diversității gamei de produse oferite de Samsung pe piața românească.
De asemenea, Samsung ocupă un loc important în rândul preferințelor utilizatorilor și la categoria de electrocasnice, clasându-se în primele poziții la nivel de vânzări pentru frigidere și mașini de spălat. În același timp, ocupăm primul loc în topul vânzărilor din piața locală în segmentul premium pentru ambele categorii, un indicator important care ne confirmă afinitatea și încrederea utilizatorilor pentru brandul nostru, dar și calitatea ridicată a produselor noastre.
Playtech: Noul telefon de la Apple are incorporat un Thread Radio pentru o mai bună conectarea cu produsele Smart compatibile. Pregătește Samsung un răspuns pe măsură pe partea de Smart Things?
Victor Armăşelu: Platforma Smart Things de la Samsung reprezintă o soluție complexă și versatilă, care depășește granițele propriilor produse, permițând utilizatorilor să conecteze și să gestioneze și dispozitive de alte branduri. Cu scopul de a promova o experiență mai inteligentă și conectată în locuința fiecărui consumator, Samsung a înființat Home Connectivity Alliance, o inițiativă menită să colaboreze cu alte companii din piață. Această colaborare susține dezvoltarea continuă a integrării platformei SmartThings cu Matter, un standard de conectivitate inovator susținut de peste 220 de companii din întreaga lume. Ecosistemul Smart Things este proiectat pentru a simplifica viața utilizatorilor și a satisface nevoia lor crescută de conectivitate. De exemplu, televizoarele Samsung pot fi conectate instant la alte dispozitive din casă, cum ar fi frigiderul, mașina de spălat, telefonul sau cuptorul, creând o experiență integrată și intuitivă pentru utilizatori. Această abordare reflectă angajamentul continuu al Samsung de a aduce inovații tehnologice în viața de zi cu zi a oamenilor.
Playtech: Am văzut că noua platformă Samsung Food folosește inteligența artificială. Este AI-ul o componentă pe care o să o vedem tot mai integrată în viitoarele produse Samsung?
Victor Armăşelu: Cu certitudine, putem anticipa o extindere tot mai amplă a inteligenței artificiale (AI) în viitoarele produse Samsung. AI are potențialul de a aduce beneficii semnificative în automatizarea sarcinilor, personalizarea experiențelor utilizatorilor, îmbunătățirea eficienței și securității, precum și în dezvoltarea unor funcționalități noi, inovatoare. Samsung a îmbrățișat deja această tehnologie într-o gamă variată de produse, de la telefoane inteligente cu capabilități AI avansate la televizoare care răspund comenzilor vocale, și electrocasnice conectate.
Acest angajament constant față de AI consolidează poziția Samsung de inovator de frunte în domeniul tehnologiei. Un exemplu potrivit aici ar fi conectarea mașinii de spălat la platforma SmartThings, care integrează modul AI Energy din SmartThings Energy. Acest lucru permite utilizatorilor să monitorizeze și să eficientizeze consumul de energie electrică, contribuind astfel la un stil de viață mai confortabil, relaxat și sustenabil, ceea ce se potrivește perfect cu tendința românilor de a aprecia rolul tehnologiei în îmbunătățirea calității vieții și protejarea mediului înconjurător. De asemenea, mașina de spălat poate efectua mai multe cicluri de spălare, utilizând aceeași cantitate de energie electrică, o inovație care susține economia de resurse și eficiența energetică.
Playtech: Seria Bespoke de la Samsung marșează și pe simțul artistic al utilizatorului nu doar pe o integrare mai profundă a electrocasnicelor în casă. Este românul așa de interesat de design și în general de articolele smart? Se adresează acestea unui public limitat sau profilul cumpărătorului român a evoluat în ultimul deceniu?
Victor Armăşelu: În ceea ce privește interesul românilor pentru design și produsele smart, observăm de câțiva ani buni deja că există o schimbare semnificativă în profilul cumpărătorului român. Românii sunt tot mai interesați de aspectul estetic al produselor și de integrarea acestora în designul interior al locuințelor lor. Acest interes crescut pentru estetică și pentru produsele inteligente se datorează în mare parte ritmului agitat al vieții moderne, unde eficiența și confortul sunt tot mai importante. Produsele smart, precum cele din gama Bespoke de la Samsung, se adresează unui public modern, în căutare de soluții inteligente pentru a-și simplifica viața și pentru a economisi timp și energie. Astfel, gama Bespoke reușește să răspundă cerințelor estetice ale utilizatorilor, oferind în același timp funcționalitate inteligentă și eficiență energetică, tocmai pentru că utilizatorul modern nu mai ia decizii din impuls, pe fond emoțional.
De exemplu, frigiderele din seria Bespoke pot economisi până la echivalentul a 3 ore de utilizare pe zi datorită eficienței energetice și inteligenței artificiale, în timp ce mașinile de spălat din această gamă pot realiza până la 3 cicluri de spălare cu aceeași cantitate de energie ca și mașinile de spălat standard. Această abordare se aliniază cu devotamentul Samsung față de conectivitatea dispozitivelor și dezvoltarea unui ecosistem inteligent de produse electrocasnice, care contribuie la eficiența energetică și simplificarea vieții utilizatorilor. Iar acest lucru se reflectă și în dorința tot mai crescută a românilor de a investi în produse care aduc un aport semnificativ la îmbunătățirea calității vieții. În acest context, seria Bespoke de la Samsung se integrează perfect în peisajul actual al consumatorilor români, evidențiind perfect sinergia dintre design și funcționalitate în industria dispozitivelor inteligente pentru casă și oferind o soluție eficientă care răspunde nevoilor și preferințelor utilizatorilor.
Playtech: Samsung a început 2023 la CES cu un slogan legat de aducerea calmului în lumea noastră conectată. Cum se aplică această filozofie pentru consumatorii din România, cum a fost sau urmează să fie transpusă în piața locală?
Victor Armăşelu: Cred că tehnologia ar trebui să servească drept facilitator al confortului și relaxării în viața noastră cotidiană, în loc să creeze stres și complexitate. Samsung a îmbrățișat această viziune și a fost lider în dezvoltarea de produse care integrează tehnologia în mod subtil și natural în mediul nostru înconjurător. Scopul nostru a fost să transformăm tehnologia dintr-o prezență dominantă într-un partener discret și util pentru viața de zi cu zi.
Mai mult decât atât, Samsung a introdus conceptul de „Calm Technology” pentru a oferi o experiență simplificată și liniștită utilizatorilor săi. Acest concept se reflectă în soluțiile noastre SmartThings, care au fost create cu gândul de a facilita accesul la lumea conectată fără a necesita eforturi excesive din partea utilizatorilor. Astfel, am promovat un stil de viață mai relaxat, bazat pe o experiență inteligentă și imediată, unde tehnologia devine un instrument care îmbunătățește calitatea vieții fără niciun stres.
Playtech: Freestyle Gen 2 este un gadget extrem de versatil oferit la un preț foarte mic pentru ce oferă. Cu toate acestea, pare un dispozitiv de nișă, cel puțin pe piața din România, sau au început românii să fie interesați cu adevărat de experiența de „cinema”?
Victor Armăşelu: Experiența de „cinema” în confortul propriei case a devenit tot mai populară pe piața din România, iar acest lucru se datorează în mare parte interesului în creștere pentru tehnologiile avansate. Oamenii doresc să transforme experiența de vizionare a filmelor și serialelor acasă în ceva cu adevărat remarcabil, iar pentru acest lucru tehnologia joacă un rol esențial. Din acest motiv, videoproiectoarele portabile Samsung au câștigat o popularitate semnificativă, în special pentru că acestea oferă imagini de înaltă calitate și funcționalități avansate.
Un exemplu concret ar fi succesul de anul trecut de care s-a bucurat prima generație de Freestyle chiar în etapa de precomandă, stocul epuizându-se imediat la nivel local. Acest lucru demonstrează faptul că oamenii sunt în căutarea unor dispozitive care să le asigure flexibilitate și inovație. Cu tehnologiile avansate disponibile pe noul Freestyle Gen 2, așteptările pentru calitatea și confortul experienței de vizionare sunt din ce în ce mai mari, iar piața răspunde cu entuziasm printr-o cerere în continuă creștere.
Așadar, în era în care tehnologia se dezvoltă continuu și fiecare dintre noi o integrăm în viața noastră de zi cu zi, Samsung îndeplinește cu succes două mari principii: reușește să răspundă cerințelor estetice ale utilizatorilor, oferind în același timp funcționalitate inteligentă și eficiență energetică. Astfel, ecosistemul Smart Things este proiectat pentru a simplifica viața utilizatorilor și a satisface nevoia lor crescută de conectivitate. Interesul românilor pentru design și produsele smart este din ce în ce mai mare în ultimii ani și se observă o schimbare semnificativă în profilul cumpărătorului român. Românii sunt tot mai interesați de aspectul estetic al produselor și de integrarea acestora în designul interior al locuințelor lor, de la frigidere și cooking smart, mașini de spălat „inteligente” până la experiența de „cinema” în confortul propriei case.