Tehnologie

În 2023, reclamele tale vin de la inteligență artificială. Schimbarea care s-ar putea să facă diferența

Potrivit studiului Chief Marketing Officer (CMO), realizat de Duke University cu sprijinul Deloitte, inteligența artificială a devenit un element cheie în activitățile de marketing ale organizațiilor, marcând o schimbare semnificativă în paradigma actuală.

Vezi și: Ce părere au românii despre inteligența artificială. De ce unii o consideră dăunătoare

Inteligența artificială a acaparat totul

Cu șase din zece directori de marketing folosind inteligența artificială în ultimul an, raportul evidențiază impactul pozitiv asupra performanței și eficienței acestora.

Adoptarea inteligenței artificiale a generat îmbunătățiri considerabile: productivitatea vânzărilor a crescut cu 6%, satisfacția clienților cu 7%, iar costurile indirecte de marketing au scăzut cu 7%, informează economedia.ro.

Personalizarea conținutului și crearea de conținut reprezintă domenii cheie unde inteligența artificială este predominant utilizată, împreună cu optimizarea investițiilor în marketing digital și publicitatea programatică.

Într-un interviu, Ruxandra Băndilă, Director Marketing și Business Development la Deloitte România, subliniază că utilizarea inteligenței artificiale în marketing este într-un stadiu incipient, dar deja oferă rezultate vizibile.

Cu toate acestea, în ciuda progreselor evidente, studiul reflectă că abilitățile viitorului în marketing trebuie să fie în continuă evoluție, cu un accent crescut pe adaptabilitate, creativitate și inovație.

Vezi și: Giganții de inteligență artificială, mai „secretoși” decât ar fi bine pentru omenire. Ce s-a aflat

Lumea se schimbă văzând cu ochii

Mai mult, organizațiile recurg tot mai mult la parteneriate externe, externalizând aproximativ 20% din activitățile de marketing, pentru a obține rezultate superioare și a aborda noile provocări cu succes.

Studiul, bazat pe răspunsurile a peste 300 de directori de marketing din diverse industrii din SUA, relevă tendințe și perspective esențiale care subliniază evoluția continuă a peisajului de marketing și adoptarea unor strategii inovatoare și eficiente în mediul digital.

Impactul inteligenței artificiale în activitățile de marketing este clar conturat în studiul CMO, evidențiază schimbări semnificative în strategiile organizațiilor și adaptarea la noile cerințe ale consumatorilor.

Evoluția continuă a tehnologiei și a abordărilor de marketing va juca un rol esențial în creșterea și consolidarea performanței într-o lume digitală în continuă schimbare.

Vezi și: Lucruri uimitoare despre trecutul, prezentul și viitorul inteligenței artificiale: cum ne afectează viețile AI