Tehnologie

Google se schimbă la față – Ce este nou la cel mai popular motor de căutare din lume, cum te afectează pe tine

Noua versiune a literei „G” din logo-ul Google folosește un gradient de culori, înlocuind designul cu margini clare utilizat din 2015.

Google a implementat o schimbare subtilă, dar semnificativă, în identitatea sa vizuală: pentru prima dată din 2015, compania a actualizat logo-ul „G”, simbolul său omniprezent.

Ce e nou la Google, cum schimbă lucrurile

Noua versiune este deja vizibilă în aplicația Google pe iOS și pe telefoanele Pixel și prezintă o tranziție în gradient între culorile clasice roșu, galben, verde și albastru.

Modificarea a fost observată pentru prima oară de publicația 9to5Google și nu a fost încă implementată universal. În prezent, pe web și pe alte dispozitive Android, utilizatorii văd în continuare varianta anterioară, cu delimitări clare între culori.

Actualizarea pare să urmărească o coerență vizuală cu logo-ul serviciului Gemini, unde Google folosește un gradient similar. Schimbarea nu implică modificări de font sau de formă generală, ci doar de stil cromatic, făcând tranziția între culori mai fluidă și mai modernă, scrie The Verge.

Când a făcut gigantul ultima dată o astfel de schimbare de imagine

Ultima reformă majoră a identității vizuale Google a avut loc în septembrie 2015, când compania a renunțat la fontul serifat în favoarea unuia sans-serif și a introdus litera „G” multicoloră. Această versiune a fost folosită timp de aproape un deceniu, devenind un simbol recunoscut global.

Deocamdată, Google nu a emis un comunicat oficial privind noul logo și nici nu a oferit detalii despre calendarul extinderii acestuia la toate platformele și dispozitivele. Totuși, implementarea pe Pixel și iOS sugerează o testare controlată înaintea unui rollout mai amplu.

Chiar dacă pare un detaliu minor, modificarea logo-ului reprezintă o mișcare strategică, într-un moment în care Google își redefinește unele dintre serviciile și produsele-cheie, precum integrarea AI și extinderea brandului Gemini. Identitatea vizuală actualizată transmite un mesaj de modernizare și continuitate în același timp.

Este de așteptat ca tranziția să se finalizeze în următoarele săptămâni, odată cu actualizările aplicațiilor și serviciilor Google pe toate platformele.

Totuși, Google are acum probleme mai mari, nu numai cum le arată  logo-ul, mai ales în condițiile în care ChatGPT pare să le fi suflat o bună parte din trafic, în urma celor mai noi modificări făcute de OpenAI. În viitor, dacă Google nu schimbă ceva, s-ar putea să aibă parte de un declin pe care să-l mai poată întoarce din drum.