Tehnologie

Google schimbă regulile jocului: Ce va fi nou la motorul de căutare, cum te afectează

În urma plângerilor referitoare la scăderea calității rezultatelor căutărilor, Google își ajustează algoritmii pentru a face o treabă mai bună în ceea ce privește eliminarea conținutului spam sau automatizat.

Compania afirmă că actualizările, care vor fi implementate în mai, vor ține la distanță conținutul de cea mai joasă calitate din căutări.

Google vrea să înlăture conținutul spam

Google susține că se folosește de lecțiile obținute dintr-o ajustare a algoritmilor din 2022 pentru a „reduce conținutul inutil și neoriginal” și le aplică la noua actualizare.

Compania afirmă că schimbările vor direcționa mai mult trafic către site-uri utile și de înaltă calitate.”Combinându-le cu actualizările de acum doi ani, Google estimează că revizuirea va reduce rezultatele de căutare spam și neoriginale cu 40%.

„Această actualizare implică rafinarea unora dintre sistemele noastre de clasare de bază pentru a ne ajuta să înțelegem mai bine dacă paginile web sunt inutile, oferă o experiență proastă utilizatorilor sau par a fi create pentru motoarele de căutare în loc de oameni”, a scris Elizabeth Tucker, director de management de produs la Google.

Google afirmă că schimbările „ne vor permite să acționăm împotriva mai multor tipuri de conținut cu puțină sau deloc valoare, create la scară, cum ar fi paginile care pretind că au răspunsuri la căutările populare, dar nu oferă conținut util”.

Conținutul de proastă calitate, înlăturat

O altă modificare a algoritmului va aborda practica site-urilor, de altfel respectabile, care găzduiesc conținut de proastă calitate de la terțe părți.

Google oferă exemplul unui site educațional care găzduiește o recenzie a împrumuturilor pe termen scurt făcută de un terț.

În cele din urmă, actualizările Google vor încerca să identifice mai abitir domeniile expirate cumpărate de altcineva și transformate în ferme de click-uri. Motorul de căutare va începe să trateze aceste site-uri ca fiind spam.

Totuși, nu vei vedea îmbunătățirile imediat, deoarece Google le oferă proprietarilor de site-uri un preaviz de două luni pentru a se adapta situației. Schimbările la motorul de căutare vor intra în vigoare la 5 mai.