Tehnologie

Google, în continuare lider: cât de bine îi merge gigantului, de fapt

Alphabet, compania care deține Google, a anunțat rezultate impresionante în al doilea trimestru, depășind estimările analiștilor într-un climat economicd destul de dificil pentru cheltuielile de publicitate, informează AFP.

Mai exact, vânzările Google au atins 74,6 miliarde de dolari, iar profitul net s-a ridicat la 18,4 miliarde de dolari. Aceste performanțe au dus la o creștere de peste 6% a acțiunilor lor în tranzacțiile electronice de după închiderea Bursei din New York, notează, la rândul său, Hotnews.ro.

Compania a înregistrat vânzări absolut remarcabile în ceea ce privește spațiul publicitar de pe YouTube, dar și în domeniul cloud computing, depășind așteptările pieței.

YouTube, parte din succesul obținut de Google

Încasările de pe YouTube, spre exemplu, au atins 7,7 miliarde de dolari, în timp ce veniturile obținute din Google Cloud au atins 8 miliarde de dolari, înregistrând o creștere fabuloasă de 27%.

Deținând un profit operațional de aproape 400 de milioane de dolari, afacerea își confirmă succesul după obținerea primului profit în primul trimestru.

Cu toate acestea, în ciuda rezultatelor extrem de bune, fgigantul care domină piața publicității digitale se confruntă cu provocări majore, precum inflația, dobânzile ridicate și concurența acerbă din partea altor platforme ca TikTok, de exemplu.

Toți acești factori afectează cheltuielile celor care vor să își facă reclamă pe motorul de căutare, dar și pe platforma YouTube.

Chiar și așa, Alphabet nu are prea multe motive de îngrijorare, ba mai mult decât atât, continuă să demonstreze o performanță solidă în piață și să își mențină poziția de lider în domeniul său, atrăgând atenția investitorilor și industriei, în general.

Evident, este destul de greu să ții pasul cu Google, în momentul de față absolut nimeni nefiind capabil să depășească performanțele. În avantajul gigantului vine, evident, obișnuința. Cu alte cuvinte, „îl știm de când eram mici”, suntem obișnuiți cu el, așadar nu există niciun motiv să migrăm, în lipsa unui motiv cât se poate de întemeiat.