Tehnologie

Facebook și Instagram, investigate de autoritățile europene. Ce li se impuse popularelor platforme de socializare

Uniunea Europeană a impus Facebook și Instagram să ofere clarificări cu privire la măsurile de protecție împotriva materialelor de corupere de minori, în diferite forme, mai ales pe Instagram.

Vezi și: Meta reinventează Facebook copiind Instagram. Ce va fi nou, ce pe cine ajută, de fapt

Facebook și Instagram, „sub lupa” autorităților

Termenul limită, stabilit pentru 22 decembrie, pune sub lupă cu o investigație conform normelor UE referitoare la conținutul online, relatează agenția Reuters, citată de Agerpres.

Comisia Europeană a emis două cereri de informații în ultimele luni, punând accentul pe măsurile de combatere a conținutului terorist și violent, precum și pe siguranța minorilor.

Este important de remarcat că rețelei Instagram i se cere să ofere detalii despre sistemul său de recomandare și amplificare a conținutului potențial dăunător.

Această solicitare se bazează pe Legea privind serviciile digitale a Uniunii Europene (DSA), reguli noi ce impun companiilor Big Tech responsabilități sporite în controlul conținutului ilegal sau dăunător de pe platformele deținute în portofoliu. Ignorarea acestor cereri poate conduce la investigații oficiale și sancțiuni substanțiale.

Vezi și: Meta integrează inteligența artificială: editarea generativă a imaginilor AI vine pe Instagram

Nici TikTok sau X nu scapă

Pe lângă Meta Platforms (Facebook și Instagram), și altor gigante tech precum TikTok și platforma X, a lui Elon Musk, le-au fost solicitate pentru informații similare, subliniind presiunea crescândă asupra acestor companii de a reglementa și controla conținutul găsit pe platformele lor de socializare.

Acest demers al UE reprezintă, fără dar și poate, o mișcare semnificativă în direcția asigurării securității online, cu implicații majore pentru marile companii tech.

Meta Platforms și alți giganți sunt acum supuși unor reguli mult mai stricte, reflectând necesitatea unei abordări mai riguroase a conținutului prezent pe platformele lor.

Vezi și: Cum te transformă Meta în cobai pentru a-și antrena sistemul de inteligență artificială. Facebook și Intagram, principalele „surse”