Tehnologie

Cum scapi de contractul cu Orange, Vodafone sau Digi RCS RDS fără penalități. Detaliul pe care toți românii ar trebui să-l știe

Foarte mulți români ajung să rămână într-un contract cu operatorul de telefonie și internet, deși calitatea serviciilor este deplorabilă și mai mult se enervează decât să se bucure. În astfel de situații, ANCOM a atras atenția asupra mecanismului la care poți apela.

Realitatea telecomunicațiilor din România este simplă. La început, contractul cu Orange, Vodafone sau Digi RCS RDS este încheiat pe o perioadă bine definită de 12 sau 24 de luni. După acea perioadă, fără niciun fel de intervenție din partea utilizatorilor de servicii, contractele se prelungesc pe o perioadă determinată sau nedeterminată. În astfel de situații, oficialii Autorității Naționale de Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) au explicat că nu mai ești nevoit să rămâi în contract. Îl poți anula oricând fără penalități.

Citește și: Românii își portează numerele de telefon „într-o veselie”. Ce rețea de telefonie preferă utilizatorii în 2023

Cum îți închei contractul de voce, internet și televiziune la Orange, Vodafone sau Digi RCS RDS

„După încetarea duratei iniţiale, de cel mult 24 de luni, un contract de comunicaţii electronice se poate prelungi automat, pentru o perioadă determinată sau nedeterminată. Utilizatorii pot rezilia contractul, fără penalităţi, oricând după expirarea duratei iniţiale.

Înainte de prelungirea automată a contractului, furnizorii au obligaţia de a informa utilizatorii, în timp util şi pe un suport durabil, cu privire la încetarea contractului şi la mijloacele de denunţare unilaterală a acestuia, dar şi despre cele mai bune tarife pentru serviciile de care beneficiază.

În cazul în care utilizatorii se hotărăsc să renunţe la contract după expirarea perioadei iniţiale, nu vor plăti nicio taxă de reziliere, dar trebuie să ţină cont că, de obicei, există o perioadă de preaviz, de cel mult 30 de zile, care se referă la termenul de procesare a cererii de denunţare. În aceste situaţii utilizatorii vor suporta doar tarifele aferente utilizării serviciului pe durata perioadei de notificare prealabilă”, se arată în comunicatul ANCOM.

Citește și: Digi RCS RDS, o forță de neoprit în România. Cum arată o lovitură majoră pentru Vodafone și Orange

Drepturile utilizatorilor de telefonie, internet și televiziune din România sunt clare

Nu de puține ori, abonații la Vodafone, Orange și Digi RCS RDS nu fac niciun demers pentru încetarea contractului după încheierea perioadei contractuale inițiale. După ce acesta este prelungit automat însă, deși va fi furnizat în continuare, furnizorii mai sus menționați au obligația legală de a-i notifica pe aceștia, cel puțin o dată pe an, cu privire la cele mai bun tarife pentru serviciul contractat.

„Astfel, utilizatorii pot verifica dacă au apărut oferte mai bune pentru serviciile deţinute şi pot solicita renegocierea contractului. Utilizatorii care aleg o altă ofertă şi încheie un nou contract sau un act adiţional la cel existent trebuie să ştie că aceasta presupune, de cele mai multe ori, începerea unei noi durate contractuale minime.

Dacă la un contract de servicii de comunicaţii electronice aflat în derulare se adaugă servicii sau echipamente suplimentare, perioada iniţială a contractului poate fi prelungită doar cu acordul utilizatorului. În acest caz, furnizorul trebuie să îl informeze pe utilizator despre serviciile contractate, tarife, durata contractului, perioada contractuală iniţială, condiţiile privind suspendarea şi reconectarea serviciilor şi condiţiile de încetare a contractului”, mai atrag atenția oficialii ANCOM, după ce arată pe site-ul Autorității.