Cofondatorul Instagram, nemulțumit de evoluția rețelei: ce a avut de reproșat
Kevin Systrom, unul dintre co-fondatorii Instagram, este de părere că aplicația și-a pierdut „sufletul” și ceea ce odinioară era un loc de conectare cu prietenii și familia s-a transformat într-un instrument de afaceri pentru creatori și mărci.
„Cred că cel mai mare regret al meu, în ceea ce privește Instagram, este cât de comercial a devenit”, a declarat acesta.
El spune că Instagram a devenit o platformă proastă din cauza concentrării sale pe monetizare, chiar dacă asta înseamnă să ofere mai multe opțiuni creatorilor pentru a câștiga bani din aplicație și nu doar companiei-mamă.
Mai mult, deplânge modul în care Meta a adăugat mai multe stimulente „pentru a face mai multă reclamă” și pentru a obține mai mulți creatori: „mai multe oferte și mai mulți dolari adiționali”.
„Viața este foarte grea și orice postează oamenii pe Instagram devine vârful aisbergului”, a comentat, de asemenea, cofondatorul.
„Pentru mine, acesta nu este Instagramul pe care l-am făcut”, a mai spus el.
Facebook a cumpărat Instagram pentru 1 miliard de dolari în 2012. Acum aplicația contribuie cu peste 20 de miliarde de dolari la veniturile anuale ale Meta.
O criză de identitate pentru Instagram
Chiar dacă obiectivele Instagram pot fi reduse la monetizare, aplicația nu are o identitate de bază de ceva timp. Într-un efort de a evita concurența, a devenit o struțo-cămilă.
De fiecare dată când o altă aplicație de socializare devine populară, Meta se grăbește să copieze acel set de funcții și să-l introducă în grabă pe Instagram.
De fapt, Instagram nu a adăugat o funcție nouă care să fie cu adevărat unică de ani de zile, alegând să copieze SnapChat, TikTok și Telegram.
CEO-ul Meta, Mark Zuckerberg, a copiat chiar și Twitter-ul lui Elon Musk, adăugând verificarea plătită ca opțiune, săptămâna trecută.
Ceea ce a fost o aplicație de partajare a fotografiilor, acum este cu totul altceva, în ciuda promisiunii companiei de a se reorienta asupra rădăcinilor sale.