Tehnologie

Ce schimbări vor fi pe Facebook și Instagram: decizia vine direct de la Uniunea Europeană

Meta a confirmat că fluxurile de conținut nepersonalizate sunt primite pe Facebook și Instagram în Uniunea Europeană înainte de termenul limită de 25 august pentru conformitatea cu regulamentul digital repornit, Digital Services Act (DSA), conform TechCrunch.

Mișcarea lui Meta urmează unui anunț similar din partea TikTok la începutul acestei luni.

Ce schimbări vor fi pe Facebook și Instagram

DSA necesită platforme și motoare de căutare mai mari (așa-numitele VLOP și VLOSE) pentru a oferi utilizatorilor din regiune posibilitatea de a dezactiva „personalizarea” bazată pe inteligență artificială – o caracteristică ce selectează și afișează conținut pe baza urmăririi și profilării utilizatorilor individuali.

Conform DSA, utilizatorilor platformelor mari – dintre care 19 desemnate de UE în aprilie – trebuie să li se ofere posibilitatea de a alege un feed non-algoritmic, în care sortarea conținutului nu se bazează pe urmărire.

În schimb, conținutul ar putea fi ordonat și afișat cronologic (cum ar fi în funcție de momentul în care a fost făcută o postare) sau clasat în funcție de popularitatea locală. Preocuparea UE este că fluxurile bazate pe inteligență artificială subminează autonomia și alegerea utilizatorilor, precum și creează condiții în care utilizatorii ar putea fi supuși bulelor de filtrare și riscului de dependență sau chiar de a se confrunta cu manipulare automată.

Scriind într-o postare pe blog care rezumă o serie de modificări pe care le face în numele conformității DSA, președintele pentru afaceri globale al Meta, Nick Clegg, a evitat să discute despre dezavantajele sistemelor sale de recomandare AI – aliniind feedul nepersonalizat ca o altă opțiune pentru utilizatori, pentru a „vizualiza și descoperi” conținut:

Oferim acum comunității noastre europene opțiunea de a vedea și descoperi conținut pe Reels, Stories, Search și alte părți ale Facebook și Instagram care nu este clasat de Meta folosind aceste sisteme (de recomandare AI). De exemplu, pe Facebook și Instagram, utilizatorii vor avea opțiunea de a vizualiza Stories și Reels doar de la persoanele pe care le urmăresc, clasate în ordine cronologică, de la cel mai nou la cel mai vechi. Ei vor putea, de asemenea, să vadă rezultatele căutării numai pe baza cuvintelor pe care le introduc, mai degrabă decât personalizate în mod specific pe baza activității lor anterioare și a intereselor personale.

Nu este clar când Meta exact va lansa „comutatorul” de oprire AI, dar probabil că va fi disponibil în foarte scurt timp.