Aplicațiile chineze au succes, chiar dacă TikTok are o imagine proastă: de ce le preferă utilizatorii
TikTok conduce din nou descărcările globale în martie, în ciuda represiunii din SUA.
De asemenea, aplicațiile chineze, cum ar fi CapCut și Lemon8, deținute de grupul ByteDance, sau aplicații de comerț electronic, ca Temu și Shein, continuă să aibă o popularitate uriașă în SUA, în pofida măsurilor luate de guvernul american împotriva TikTok din cauza preocupărilor legate de securitatea națională, conform CNBC.
De câțiva ani, TikTok de la ByteDance a fost în centrul atenției parlamentarilor și oficialilor de informații care se tem că ar putea fi folosit pentru a spiona americani. Aceste preocupări au ocupat centrul atenției în timpul unei discuții de cinci ore a CEO-ului TikTok, în martie.
Dar, în timp ce TikTok a fost cel în centrul atenției, alte aplicații chineze care prezintă probleme similare se confruntă cu o popularitate masivă în S.U.A.
Preocupările cu privire la ByteDance provin în mare parte dintr-o lege privind securitatea națională care dă guvernului chinez puterea de a accesa o gamă largă de informații comerciale, dacă pretinde că este în scop de securitate națională. Oficialii de informații și parlamentarii americani se tem că guvernul chinez ar putea accesa în mod eficient orice informații pe care companiile de aplicații din China le-au colectat de la utilizatorii americani, de la adrese de e-mail la interesele utilizatorilor și la permisele de conducere.
TikTok, încă preferată de utilizatori
Dar asta nu pare să fi influențat mulți consumatori, deoarece mai multe aplicații din China sunt încă în plină expansiune în S.U.A.
De exemplu, aplicația de cumpărături Temu, deținută de PDD Holdings din China, se află pe locul doi în Apple App Store printre aplicațiile gratuite de la sfârșitul lunii mai. De asemenea, a ocupat locul 12 în rândul comercianților cu amănuntul digital în sezonul de vacanță 2022 pentru vizitatorii unici pe site-ul său, depășind magazine precum Kohl’s, Wayfair și Nordstrom.
Între timp, aplicațiile CapCut și TikTok deținute de ByteDance ocupă locurile al patrulea și al cincilea în clasamentul App Store. Brandul chinezesc de modă rapidă Shein ocupă locul al patrusprezecelea.
Și între sfârșitul lunii martie și începutul lunii aprilie, după audierea CEO-ului TikTok în fața Congresului, Lemon8 de la ByteDance a înregistrat aproape un milion de descărcări în SUA, pe baza datelor de la Apptopia. Este o aplicație asemănătoate cu Pinterest
și cu Instagram.
Aceste aplicații împărtășesc unele dintre caracteristicile care au îngrijorat guvernul SUA cu privire la TikTok, inclusiv dacă unele dintre aceste firme protejează în mod adecvat datele utilizatorilor din SUA atunci când operează în afara Chinei (TikTok a subliniat că informațiile utilizatorilor din SUA sunt stocate doar pe servere din afara Chinei). La fel ca TikTok, aceste aplicații colectează informații despre utilizatori, pot analiza tendințele în interesele lor și pot folosi algoritmi pentru a viza consumatorii cu produse sau informații care ar putea să-i mențină implicați cu serviciul.
Dar experții din China și rețelele sociale spun că există diferențe importante între aceste aplicații și TikTok, ceea ce ar putea explica lipsa relativă de atenție asupra lor. Printre cele mai importante dintre aceste caracteristici este amploarea prezenței lor în S.U.A.