Jocuri

Blood of Dawnwalker, jocul care îți amintește de The Witcher, dar cu surprize. Motive ca să îl încerci

Studioul polonez Rebel Wolves, fondat de foști dezvoltatori de la CD Projekt Red implicați în The Witcher 3 și Cyberpunk 2077, a dezvăluit primele secvențe de gameplay pentru debutul său intitulat Blood of Dawnwalker.

RPG-ul dark fantasy, programat pentru lansare în 2026 pe PC, PlayStation 5 și Xbox Series X|S, își propune să atragă fanii Witcher și pasionații de povești cu vampiri.

La ce să te aștepți de la Blood of Dawnwalker

Acțiunea are loc într-o Europă medievală fictivă, inspirată de secolul al XIV-lea. Jucătorii îl vor controla pe Coen, un fost muritor transformat într-un hibrid vampir, care are la dispoziție 30 de zile și nopți pentru a-și salva familia, scrie publicația Gizmodo.

În tot acest timp, Coen trebuie să ia decizii care influențează cursul poveștii, să înfrunte conducătorii vampirilor și, în cele din urmă, pe liderul lor suprem, Brencis.

Deși există o limită de timp narativă, Blood of Dawnwalker este construit ca un open-world, iar trecerea timpului este controlată strict, are loc doar în timpul unor misiuni clar marcate. Asta înseamnă că jucătorii au libertatea să exploreze, să se pregătească și să aleagă cu grijă momentul în care fac următorul pas spre confruntarea finală.

Sistem de luptă dual: magie pe timp de zi, vampirism pe timp de noapte

Conform directorului de design Daniel Sadowski, jocul mizează pe un sistem de luptă care îmbină armele melee, magie și abilități de vampir.

Ziua, jucătorii trebuie să se bazeze pe arme și vrăji (numite „hexuri”), care consumă din sănătatea lui Coen. Aceasta nu se regenerează automat, ci trebuie restaurată prin hrană.

Sistemul de progresie permite investirea de puncte de abilitate în reducerea consumului de viață sau în îmbunătățirea vrăjilor.

Noaptea însă, Coen își poate folosi abilitățile de vampir: se strecoară nevăzut, investighează zone și se deplasează în moduri imposibile pentru un om.

Activarea acestor puteri consumă sânge, care poate fi obținut de la oameni, animale sau creaturi fantastice. Alegerea sursei are consecințe morale și narative, întărind caracterul sandbox al jocului.

Rebel Wolves mizează pe o libertate narativă sporită, unde jucătorii pot alege cum, când și cu cine îndeplinesc misiunile. Unele alegeri vor decide dacă Coen merge singur în lupta finală sau dacă e înconjurat de aliați.

Acest tip de structură flexibilă, deja apreciată în The Witcher 3, este adaptată aici într-o lume mai întunecată, cu accente de groază gotică și decizii cu miză morală.

Blood of Dawnwalker este primul joc dintr-o potențială franciză fantasy, iar prin combinarea elementelor de RPG narativ cu mitologia vampirilor, Rebel Wolves speră să creeze un rival serios pentru titlurile deja consacrate din gen.