Tehnologie

Gata cu boieria: Facebook va avea reguli noi în Europa. Ce va fi diferit, cum te ajută, la nivel de utilizator

Meta va trebui să limiteze acoperirea reclamelor personalizate în Uniunea Europeană.

Curtea de Justiție a regiunii a hotărât că brandul Facebook al Meta va trebui să obțină consimțământul înainte de a livra cel puțin unele reclame personalizate în UE.

Anunțurile personalizate „nu pot justifica” prelucrarea acelui volum de date fără permisiunea utilizatorilor, potrivit hotărârii.

Meta a făcut deja apel pentru o amendă dată de UE, de 390 de milioane de euro, pentru că ar cerut utilizatorilor Facebook, Instagram și WhatsApp să accepte reclame personalizate doar pentru a folosi acele platforme.

Organul de conducere necesită consimțământ „liber” pentru funcții și consideră că Meta a încălcat Regulamentul General de Protecție a Datelor, solicitând date de direcționare a reclamelor doar pentru a utiliza Facebook, Instagram și WhatsApp, la un nivel de bază.

Meta va trebui să demonstreze că a primit acordul pentru afișarea reclamelor personalizate

În noua hotărâre, Curtea de Justiție a spus că obligația revine unui operator să demonstreze că oamenii dau de bună voie permisiunea.

Decizia este inclusă într-o instanță mai mare care a constatat că autoritățile locale de reglementare a concurenței, cum ar fi Oficiul Federal pentru Cartel din Germania, pot lua în considerare respectarea altor legi, cum ar fi GDPR, atunci când investighează cazurile antitrust.

Mai simplu spus, o țară ar putea decide că încălcarea regulilor într-un domeniu este dovada unui comportament anticoncurențial mai cuprinzător.

Hotărârea este oarecum vagă și nu este clar cum vor interpreta oficialii cerința și, mai ales, cum o vor pune în practică. Totuși, Meta ar putea fi nevoită să ceară permisiunea de a oferi reclame personalizate pe Facebook și alte platforme.

Acest lucru ar putea îmbunătăți confidențialitatea utilizatorilor, dar ar putea afecta compania, din punct de vedere financiar.

De altfel, Meta a avertizat deja cu privire la acest aspect atunci când iOS 14 le-a oferit utilizatorilor posibilitatea de a respinge urmărirea reclamelor în aplicații.