Premieră pe Spotify, dar nu pe internet. Funcția „nouă”, copiată de la YouTube și Apple Music
Spotify își extinde oficial ofertele dincolo de audio prin introducerea videoclipurilor muzicale, nimic nou pe internet, dar în premieră pe platforma cu pricina.
Noutatea cu care gigantul speră să „rupă gura târgului”
Platforma lansează un program beta care le oferă abonaților premium acces la videoclipuri muzicale pe dispozitive mobile, desktop și TV pentru un număr selectat de piese ale artiștilor precum Ed Sheeran sau Ice Spice.
„Începem cu un subset limitat din catalogul complet, care include mii de videoclipuri muzicale. În cadrul acestui subset, ne-am propus să prioritizăm o gamă largă de genuri și artiști”, a declarat Sten Garmark, vicepreședinte Spotify și responsabil global al experienței consumatorilor.
YouTube și Apple Music deja oferă videoclipuri muzicale, astfel că această nouă funcție ajută Spotify să se alinieze cu unii dintre cei mai mari competitori de pe piață.
Pentru a viziona un videoclip muzical, utilizatorii Spotify care ascultă o melodie pot apăsa pe „comută la video” chiar pe ecranul în curs de redare.
Cum funcționează clipurile video pe Spotify
Videoclipul muzical va începe întotdeauna melodia de la primele acorduri, dar utilizatorii pot reveni la audio în orice moment. Chiar dacă videoclipul muzical rulează, Spotify va păstra următoarea melodie doar ca audio.
În prezent, opțiunea beta este disponibilă doar în 11 țări, alese pe baza unor „criterii, inclusiv dimensiunea pieței și disponibilitatea suportului pentru conținut local”, a spus Garmark.
Vorbim despre țări ca Brazilia, Columbia, Germania, Indonezia, Italia, Kenya, Țările de Jos, Polonia, Filipine, Suedia și Regatul Unit. SUA lipsește din această listă.
Utilizatorii din aceste țări trebuie să aibă un cont premium pentru a viziona videoclipuri muzicale, așa cum menționam anterior.
Zvonurile conform cărora Spotify ar putea adăuga videoclipuri muzicale au început încă din iulie 2023, după mai multe concedieri în cadrul companiei.
Totuși, nu putem să nu remarcăm faptul că Spotify aduce pe piață această opțiune un pic cam prea târziu, când utilizatorii sunt deja saturați de video. Merită menționat, de asemenea, că este estrem de greu să concurezi cu „inventatorul” clipurilor video, YouTube.