Tehnologie

Cum te „vinde” Elon Musk, dacă ai un cont de X. Inteligența artificială, antrenată direct pe tine

Cunoscut anterior sub numele de Twitter, X, al lui Elon Musk, pare să „calce peste cadavre” mai grav decât se aștepta toată lumea.

O politică de confidențialitate recent lansată indică faptul că X va folosi date publice, împreună cu alte informații personale colectate de pe X, pentru a antrena modele AI. Informația a fost făcută publică de Alex Ivanovs, de la Stackdiary.

Politica de confidențialitate a X indică în mod clar un lucru: compania intenționează să utilizeze informațiile pe care le colectează, împreună cu orice date disponibile public, pentru a ajuta la formarea algoritmilor de învățare automată.

„Putem folosi informațiile pe care le colectăm și informațiile disponibile public pentru a ne ajuta să ne pregătim modelele de învățare automată sau inteligență artificială în scopurile prezentate în această politică”, se arată.

Elon Musk a confirmat schimbarea

Elon Musk a confirmat schimbarea, dar notează că vor fi colectate numai informații disponibile public, și nu „DM-uri sau orice altceva privat”.

X nu mai are, în prezent, un birou de presă, așa că nu există o modalitate reală de a contacta pe cineva pentru informații ceva mai specifice, cu privire la ce date și informații vor fi colectate și pentru ce anume vor fi folosite.

Elon Musk a lansat recent o companie numită xAI, care are ca scop „să înțeleagă adevărata natură a universului”, așa că, cel mai probabil, datele tale biometrice și informațiile aferente vor fi folosite pentru a promova acel obiectiv.

Stackdiary indică textul de pe pagina de pornire xAI se spune că „va lucra îndeaproape cu X” pentru „a face progrese în direcția misiunii noastre”.

Există o altă opțiune pentru locul unde se îndreaptă aceste date. Musk a anunțat recent ambiția de a concura cu Linkedin, afirmând că site-ul de angajare este „încrezător” și că versiunea lui X ar fi mai „mișto”. Deci, asta ar explica colectarea informațiilor despre locurile de muncă ale utilizatorilor.

În cele din urmă, există o a treia opțiune. X nu câștigă bani din publicitate, așa că vânzarea datelor utilizatorilor ar fi o modalitate ușoară de a face niște „biștari”.