Tehnologie

Liber la lene – Google lansează o aplicație pe baza de inteligență artificială care face apeluri în locul tău, pentru ca tu să nu mai ai nici grija asta

Google aduce în premieră pentru toți utilizatorii din SUA o nouă opțiune integrată în Search care permite inteligenței artificiale să sune companiile pe care le cauți pentru a verifica prețuri sau disponibilitate.

Așadar, cei care nu vor sau nu pot purta conversații telefonice pot obține rapid informațiile de care au nevoie, fără „să ridice receptorul”.

Cum funcționează apelurile AI în Google Search

Noua funcție, testată încă din ianuarie, este momentan disponibilă pentru anumite tipuri de servicii precum saloane de îngrijire pentru animale, curățătorii chimice și service-uri auto.

Atunci când cauți, de exemplu, un un salon pentru animale, în lista cu rezultate va apărea opțiunea „have AI check pricing”, scrie publicația The Verge.

După selectarea acesteia, Google îți va cere detalii despre solicitarea ta, cum ar fi tipul de animal, rasa, serviciile dorite, perioada în care ai nevoie de programare și metoda preferată pentru a primi actualizările (SMS sau email).

AI-ul folosește modelul Gemini integrat cu tehnologia Duplex, ceea ce îi permite să sune în locul tău și să obțină direct de la furnizor informațiile cerute.

Robby Stein, vicepreședintele Google Search, a explicat că AI-ul se prezintă clar ca un asistent virtual care colectează informații pentru un client, iar după încheierea apelului transmite utilizatorului datele primite despre prețuri și intervale disponibile.

Funcții avansate pentru abonații AI Pro și AI Ultra

Deși funcția este disponibilă pentru toți utilizatorii, abonații AI Pro și AI Ultra vor beneficia de limite mai ridicate, putând folosi serviciul mai des.

Tot ei au acces și la versiunea experimentală Gemini 2.5 Pro în AI Mode, o variantă ceva mai avansată a modelului, capabilă de raționament complex, calcule matematice și generarea de cod.

În plus, Google testează integrarea funcției Deep Search în AI Mode, ceea ce permite crearea de rapoarte detaliate despre o anumită întrebare. AI-ul analizează informațiile, generează întrebări suplimentare și verifică rezultatele într-un proces multi-step, pentru a livra răspunsuri mai precise.

Proprietarii de afaceri care nu doresc să primească apeluri AI pot renunța la această opțiune direct din setările profilului Google Business.

Noua funcție marchează un pas important în direcția automatizării interacțiunilor dintre clienți și afaceri, adresând o nevoie reală a utilizatorilor care evită convorbirile telefonice.

În același timp, abonații premium ai Google vor avea acces la instrumente AI tot mai sofisticate, care extind mult mai mult capabilitățile de căutare și asistență virtuală.