Tehnologie

Tunelul din România care pare că te duce la epava Titanicului. Are peste 4.500 de metri și nu se vorbește de el în școli

România nu a fost înzestrată de natură doar cu peisaje de o frumusețe răpitoare și cu numeroase resurse naturale. Inclusiv mâna omului a reușit să crească tezaurul de minunății prezent pe teritoriul țării noastre.

De exemplu, vorbim despre un tunel lung de peste 4.500 de metri, care se află la suprafață. Ne referim la Teliu, care este un tunel feroviar din apropierea comunei brașovene Teliu.

Pentru cei din zonă, familiarizați cu regiunea, se știe că tunelul situat pe linia de cale ferată Brașov–Întorsura Buzăului.

E cel mai lung tunel de la noi din țară, dar puțini au auzit de el. E fascinant!

Tunelul nu doar că se bucură de a fi cel mai lung din țara noastră, dar este și învăluit într-o poveste de-a dreptul fascinantă, care-l face unic și demn de a fi vizitat de ochii curioșilor.

Conform informațiilor disponibile pe Wikipedia, tunelul nostru impresionant a fost a fost construit în mod vizionar pentru cale ferată dublă și electrificată.

„Execuția tunelului a fost încredințată firmei germane Julius Berger Tiefbau Aktien Gesselschaft, una din companiile care au stat ulterior la baza creării actualului gigant internațional specializat în construcții Bilfinger SE. Lucrările de realizare a tunelului de lângă Teliu s-au desfășurat între anii 1924 și 1929.

Străpungerea tunelului a demarat pe 15 iulie 1924 de la nord înspre sud și pe 5 iulie 1925 dinspre stația Întorsura Buzăului către nord. Cele două fronturi de lucru s-au întâlnit pe 1 octombrie 1926, la o distanță de 3363 de metri de portalul nordic al tunelului și 1013 metri față de cel sudic.

Tunelul a fost complet finalizat pe 30 septembrie 1928 și deschis circulației pe 25 iunie 1931, odată cu restul liniei”, potrivit sursei citate anterior.

De altfel, din păcate, se pare că în anul 1929, în cadrul unei ceremonii prin care tunelul trebuia conectat la rețeaua electrică, inginerul român Cotința a murit electrocutat în timp ce încerca branșarea. Prin urmare, nu vorbim doar despre un proiect revoluționar, ci și despre sacrificii făcute în numele evoluției și prosperității.