Tehnologie

Taxiurile zburătoare, mai aproape de realitate: ce planuri are Lilium

Lilium a spus că fondurile îi vor permite să acopere „cea mai mare parte a capitalului estimat” pentru primul său zbor cu echipaj.

Lilium din Germania va strânge până la 250 de milioane de dolari, inclusiv de la cel mai mare acționar al său Tencent Holdings, pentru a finanța dezvoltarea avionului său eVTOL (decolare și aterizare verticală electrică).

Acțiunile Lilium listate în SUA au crescut cu 43% în tranzacțiile înainte de piață, după ce dezvoltatorul de taxiuri aeriene a declarat că fondurile îi vor permite să acopere „cea mai mare parte a capitalului estimat” pentru primul său zbor cu echipaj.

Lilium concurează pe o piață aglomerată pentru vehicule eVTOL, sperând să înlocuiască mașinile cu avioane sau elicoptere pentru călătorii rutiere sau sărituri scurte.

Condusă de fostul director Airbus Klaus Roewe, Lilium vizează inițial contracte cu mari corporații și persoane private. Se spune că are 640 de comenzi potențiale.

Aceville, afiliată Tencent, va primi 184,2 milioane de warrants Lilium în valoare de 1 dolar per acțiune de clasă A, a spus Lilium.

Aceville va prefinanța 100 de milioane USD din prețul total de exercitare al warrant-urilor la emitere și va contribui cu alte 75 milioane USD dacă Lilium strânge aceeași sumă prin capitaluri proprii, datorii sau granturi de la unele terțe părți.

Lilium nu a dezvăluit evaluarea la care plănuia să strângă fondurile. Compania avea o capitalizare bursieră de 152,43 milioane USD la închiderea tranzacțiilor luni, potrivit datelor Refinitiv.

Tencent deține un pachet de 23,4% din acțiunile Lilium, conform datelor Refinitiv.

Avea aproximativ 157,5 milioane de dolari în numerar, echivalente de numerar și alte active financiare la 31 martie.

Investiție în SUA

Startup-ul german de taxiuri zburătoare Lilium a declarat că va pluti pe piața de valori din SUA printr-o fuziune inversă cu Qell Acquisition, o companie de achiziție cu cecuri în alb, într-o afacere care evaluează afacerea combinată la 3,3 miliarde de dolari.

Lilium, cu sediul în München, concurează cu alte companii de aviație pentru a implementa avioane alimentate cu baterii care pot decolare și ateriza pe verticală, oferind călătorilor o nouă modalitate de a depăși traficul și de a scăpa între orașe.

Se alătură rivalului american Joby în fuziunea cu o companie ființă cotată la bursă pentru a atrage capital la evaluări de mai multe miliarde de dolari, pe lângă fondurile considerabile deja strânse de la susținătorii de capital de risc.

Lilium a spus că parteneriatul cu Qell, condusă de Barry Engle, fostul președinte al General Motors North America, va sprijini obiectivul său de a lansa operațiuni comerciale în 2024.

„În Qell, am găsit un partener care împărtășește ambiția noastră pentru mobilitatea durabilă și aduce o experiență extraordinară în conducerea afacerilor de mobilitate și hardware”, a declarat Daniel Wiegand, CEO și co-fondator al Lilium, într-un comunicat.