Se dau 10.000 de dolari dacă renunți la telefon pentru o lună
Având în vedere că rețelele de socializare sunt din ce în ce mai proaste și ne „mănâncă” din ce în ce mai mult timp, ideea unei detoxifieri de o lună de la tehnologie sună ca o recompensă suficientă.
Dar există și un nou concurs: o companie islandeză de iaurt, Siggi’s, s-ar putea să dea bani grei cui reușește să stea o lună de zile fără telefon.
Reziști o lună fără telefon?
Într-un anunț pe site-ul companiei, Siggi’s Dairy a spus că pentru a intra în „programul său de detoxifiere digitală”, concurenții trebuie să scrie un scurt eseu „în care să explice de ce au nevoie de o detoxifiere digitală în viața lor și cum îi va afecta într-un mod pozitiv care să se alinieze cu filozofia mărcii Siggi”.
Dacă sunt selectați, concurenții își vor pune telefoanele într-o cutie timp de o lună și vor folosi în schimb un „telefon de modă veche” pentru toate nevoile lor de apeluri și mesaje, cu o cartelă SIM preplătită de o lună.
Siggi’s, desigur, nu a inventat conceptul de detoxifiere digitală. De ani de zile, toată lumea, de la bloggerii de wellness și utilizatorii de Reddit, până la instituțiile de știri, academicienii și asociațiile medicale, au predicat beneficiile deconectării ca mijloc de „detoxifiere” de natura otrăvitoare a online-ului.
Într-adevăr, cu atât de multă studii științifice despre efectele dăunătoare asupra sănătății fizice și mintale ale „timpul pe ecran” – acel timp petrecut privind în dreptunghiurile iluminate de înaltă tehnologie ale smartphone-urilor, computerelor, tabletelor sau televizoarelor noastre – nu este de mirare că oamenii dedicați vieții sănătoase predică evanghelia de detoxifiere digitală.
Vezi și: Cum ai fi trecut prin pandemie acum 15 ani, înaine să ai smartphone și Facebook
Detoxifiere digitală, pe bani
Unele companii au mers chiar atât de departe încât să folosească acest slogan cultural ca o modalitate de a câștiga bani, termenul „detoxifiere digitală” în sine fiind numele unei companii de tehnologie a sănătății, iar cursurile de yoga folosind termenul pentru a-și promova ofertele scumpe. Asta ca să nu mai vorbim de sutele de cărți de „detoxifiere digitală” în titlurile lor sau de mărcile de frumusețe care o plasează pe produsele lor scumpe, orientate spre îngrijirea de sine a clienților.
Deși Siggi’s folosește în mod evident termenul și conceptul ca o campanie de marketing virală, compania oferă cel puțin nu doar niște bani grei pentru norocoșii săi câștigători, ci și o rezervă pentru trei luni de produsele sale delicioase.
Vezi și: Detoxifierea de la distracțiile digitale: Cum să-ți începi Anul Nou cu o abordare mai echilibrată