Tehnologie

Schimbarea Google în ceea ce privește reclamele de pe internet: Ce interzice gigantul

Google a actualizat politica sa privind Conținutul Inadecvat pentru a include un limbaj care interzice în mod expres advertiserilor să promoveze site-uri și servicii care generează pornografia deepfake.

Noua politică va intra în vigoare pe 30 mai. În timp ce compania are deja restricții stricte în vigoare pentru reclamele care prezintă anumite tipuri de conținut sexual, această actualizare nu lasă loc de îndoială că promovarea „conținutului sintetic care a fost modificat sau generat pentru a fi explicit sexual sau să conțină nuditate” încalcă regulile sale.

Google interzice reclamele care promovează site-uri și aplicații ce generează deepfake pornografic

Orice advertiser care promovează site-uri sau aplicații care generează deepfake pornografic, care prezintă instrucțiuni despre cum să creezi deepfake pornografic și care susțin sau compară diverse servicii de deepfake pornografic va fi suspendat fără avertisment. Ei nu vor mai putea publica reclamele lor pe Google. Compania va începe să aplice această regulă pe 30 mai și le oferă advertiserilor șansa de a elimina orice reclamă care încalcă noua politică.

Potrivit 404 Media, creșterea tehnologiilor deepfake a condus la o creștere a numărului de reclame care promovează instrumente care vizează în mod specific utilizatorii care doresc să creeze materiale explicit sexuale. Unele dintre aceste instrumente pretind chiar să fie servicii corecte pentru a putea fi listate în App Store-ul Apple și Google Play Store, dar pe rețelele sociale își dezvăluie adevărata natură, promovându-și abilitatea de a genera pornografie manipulată.

Interdicția, în reclamele de Shopping

Google a început deja să interzică serviciile care creează deepfake-uri sexual explicit în reclamele de Shopping. Similar cu politica sa mai largă care urmează, compania a interzis reclamele de Shopping pentru serviciile care „generează, distribuie sau stochează conținut sintetic explicit sexual sau conținut sintetic care conține nuditate”. Acestea includ tutorialele de deepfake pornografic și paginile care fac reclamă la generatorii de deepfake pornografic.

Ca referință, deepfake-ul este o tehnologie emergentă care utilizează inteligența artificială pentru a crea conținut video sau audio falsificat, în care fețele sau vocile persoanelor sunt înlocuite cu alte fețe sau voci. Această tehnologie poate fi folosită pentru scopuri diverse, de la crearea de meme amuzante până la producerea de conținut extrem de realist și manipulativ, cum ar fi videoclipuri pornografice falsificate cu persoane care par a fi celebrități sau politicieni. Utilizarea deepfake-ului ridică preocupări serioase cu privire la manipularea informațiilor și la integritatea personală, punând sub semnul întrebării autenticitatea și veridicitatea conținutului media.