Tehnologie

Revolut România își extinde operațiunile: Conturi IBAN locale și sucursale digitale

Revolut continuă să își consolideze prezența pe piața bancară din România, oferind din decembrie 2024 conturi IBAN locale pentru toți utilizatorii săi români. Gabriela Simion, General Manager Revolut Bank UAB Sucursala România, a anunțat că procesul de migrare a clienților către noul IBAN va fi complet până la finalul anului, garantând în același timp o prezență digitală completă și fără o rețea bancară fizică. Această schimbare este rezultatul eforturilor de reglementare inițiate încă din 2022 pentru a deschide o sucursală locală.

Pentru utilizatorii din România, noul IBAN local oferă avantaje semnificative. Pe lângă posibilitatea de a primi salariul, pensiile sau alte venituri direct în contul Revolut, clienții vor putea efectua plăți recurente, precum taxe, impozite și utilități, prin debit direct, simplificând gestionarea financiară de zi cu zi. Revolut se pregătește să devină principala opțiune de banking pentru utilizatorii din România, mizând pe digitalizarea completă a serviciilor.

Planurile de expansiune ale Revolut la nivel global și local

Antoine Le Nel, Chief Growth and Marketing Officer la Revolut, a subliniat că expansiunea globală a companiei se află într-o nouă etapă, cea a localizării produselor și consolidării operațiunilor. La nivel global, Revolut a crescut rapid, având peste 50 de milioane de clienți până la finalul lui 2024, în creștere față de 38 de milioane la sfârșitul anului precedent. În plus, compania și-a deschis sucursale digitale în țări precum Irlanda, Franța, Spania și Germania, iar România urmează să devină una dintre piețele cheie.

„Actuala structură a portofoliului nostru ne permite să avem un business solid și profitabil, indiferent de contextul macro-economic. Avem atât produse specific bancare, cât și produse de lifestyle, investiții, criptomonede, toate în același loc, în aceeași aplicație. Și asta ne permite ca, indiferent de nivelul dobânzii sau de evoluția pieței în general, să continuăm să creștem”, a declarat Antoine Le Nel, Chief Growth and Marketing Officer.

Speakeri conferinta Revolut – Gabriela Simion, General Manager Revolut Bank UAB Sucursala România, Antoine Le Nel, Chief Growth and Marketing Officer și Mariia Lukash, Head of Growth pentru regiunea CEE.

Revolut dorește să fie prima opțiune de digital banking pentru români, oferind soluții financiare adaptate fiecărei etape din viața utilizatorilor. Le Nel a precizat că obiectivul companiei este de a deschide sucursale locale în toate cele 38 de piețe în care activează. Aceste sucursale locale vor ajuta compania să devină mai relevantă pentru nevoile clienților din diverse țări, menținându-și totodată abordarea globală.

Creșterea segmentului Revolut Business în România

În paralel cu extinderea serviciilor pentru clienții individuali, Revolut a înregistrat o creștere semnificativă și pe segmentul de business în România. Mariia Lukash, Head of Growth pentru regiunea CEE, a explicat că România a fost una dintre piețele cu cea mai mare creștere în 2024, atrăgând peste 1.000 de clienți noi Revolut Business în fiecare lună. De la începutul activității pe piața locală, tranzacțiile efectuate de clienții B2B au ajuns la 5.8 miliarde de euro, iar lunar se procesează tranzacții de peste 345 de milioane de euro.

Sucursala locală va aduce beneficii suplimentare și pentru clienții din zona B2B, oferind soluții de acquiring și modalități noi de încasare a plăților. Volumul tranzacțiilor B2B s-a multiplicat de cinci ori în ultimele 12 luni, iar Revolut estimează că această creștere va continua, având în vedere soluțiile financiare tot mai diversificate pe care le oferă companiilor din industrii precum e-commerce, IT, turism sau marketing.

Revolut își propune să devină un jucător important pe piața bancară românească, oferind clienților săi atât servicii financiare clasice, cât și produse inovative, adaptate unui public din ce în ce mai conectat digital.

De asemenea, recent, Revolut a solicitat Meta explicații în legătură cu atacurile cibernetice care au afectat utilizatorii platformelor sale. Antoine Le Nel, Chief Growth and Marketing Officer la Revolut, a răspuns pentru Playtech, la conferința de presă, spunând că aceste incidente sunt inacceptabile și că siguranța utilizatorilor trebuie să fie o prioritate absolută. El a subliniat că atacurile cibernetice reprezintă o amenințare majoră pentru integritatea datelor și încrederea utilizatorilor, iar Revolut nu poate tolera astfel de riscuri în mediul digital, cerând acțiuni concrete din partea Meta pentru a preveni astfel de situații în viitor.