Președintele Americii, în opinia inteligenței artificiale, nu este cine te aștepți: Imaginile create de Midjourney FOTO
Serviciul de generare de imagini Midjourney creează imagini cu Donald Trump când este întrebat despre „președintele Statelor Unite”, în ciuda interdicției autoimpuse de a genera imagini cu Trump și Biden înaintea alegerilor prezidențiale din SUA.
Aceste teste au fost efectuate de publicația Engadget, care a constatat că, la cererea de a crea o imagine cu „președintele Statelor Unite”, Midjourney a generat patru imagini în diferite stiluri ale fostului președinte Donald Trump.
Experimente și rezultate neașteptate
Atunci când Engadget a solicitat generarea unei imagini cu „următorul președinte al Statelor Unite”, instrumentul a creat tot patru imagini cu Trump. De asemenea, la cererea de a crea o imagine cu „actualul președinte al Statelor Unite”, serviciul a generat trei imagini cu Trump și una cu fostul președinte Barack Obama.
Midjourney a refuzat să creeze o imagine cu Trump sau Biden doar atunci când a fost cerut explicit acest lucru. „Comunitatea Midjourney a votat pentru a preveni utilizarea termenilor ‘Donald Trump’ și ‘Joe Biden’ în timpul sezonului electoral,” a declarat serviciul în acea instanță. Alți utilizatori de pe X (fostul Twitter) au reușit să obțină imagini cu Trump folosind Midjourney.
Limitările măsurilor de protecție și consecințele acestora
Aceste teste arată că măsurile de protecție ale Midjourney pentru a împiedica utilizatorii să genereze imagini cu Trump și Biden înaintea alegerilor prezidențiale din SUA nu sunt suficiente și că este foarte ușor pentru oameni să le ocolească. Alte chatboturi, cum ar fi ChatGPT de la OpenAI, Copilot de la Microsoft, Gemini de la Google și Meta AI, nu au creat imagini cu Trump sau Biden în ciuda multiplelor cereri.
Midjourney nu a răspuns solicitărilor de comentarii de la Engadget. Midjourney a fost unul dintre primele generatoare de imagini alimentate de AI care a interzis explicit utilizatorilor să genereze imagini cu Trump și Biden. „Știu că este distractiv să faci poze cu Trump — și eu fac poze cu Trump,” a spus CEO-ul companiei, David Holz, într-o sesiune de chat pe Discord, la începutul acestui an. „Cu toate acestea, probabil că este mai bine să nu — mai bine să ne retragem puțin în timpul acestei alegeri. Vom vedea.” O lună mai târziu, Holz a spus utilizatorilor că este timpul să „punem piciorul în prag în ceea ce privește chestiunile legate de alegeri pentru o vreme” și a recunoscut că „această moderare este destul de dificilă.”
Precedente și efecte pe termen lung
Anul trecut, Midjourney a fost folosit pentru a crea o imagine falsă cu Papa Benedict purtând o jachetă albă Balenciaga, care a devenit virală. De asemenea, a fost folosit pentru a crea imagini false cu Trump fiind arestat înainte de prezentarea sa la Curtea Penală din Manhattan anul trecut, legată de o plată de tăcere către starul de filme pentru adulți, Stormy Daniels. La scurt timp după aceea, compania a oprit perioadele de probă gratuite ale serviciului și a cerut utilizatorilor să plătească cel puțin 10 dolari pe lună pentru a-l folosi.
Luna trecută, Centrul pentru Combaterea Urei Digitale (CCDH), o organizație non-profit care are ca scop stoparea răspândirii dezinformării și discursului instigator la ură online, a constatat că măsurile de protecție ale Midjourney împotriva generării de imagini înșelătoare cu politicieni populari, inclusiv Trump și Biden, au eșuat în 40% dintre testele sale. CCDH a reușit să folosească Midjourney pentru a crea o imagine cu președintele Biden fiind arestat și Trump apărând lângă un dublu. De asemenea, CCDH a reușit să ocolească măsurile de protecție ale Midjourney folosind descrieri ale aspectului fizic al fiecărui candidat în locul numelor lor pentru a genera imagini înșelătoare.
„Midjourney este mult prea ușor de manipulat în practică – în unele cazuri este complet evitat doar prin adăugarea de punctuație pentru a trece prin rețea”, a scris CEO-ul CCDH, Imran Ahmed, într-o declarație la acel moment.
„Actorii rău intenționați care doresc să submineze alegerile și să semene dezbinare, confuzie și haos vor avea parte de un teren fertil, în detrimentul tuturor celor care se bazează pe democrații sănătoase și funcționale”.
Mai devreme în acest an, o coaliție de 20 de companii tehnologice, inclusiv OpenAI, Google, Meta, Amazon, Adobe și X, a semnat un acord pentru a preveni deepfake-urile în alegerile care vor avea loc în 2024 în întreaga lume prin împiedicarea serviciilor lor de a genera imagini și alte medii care ar influența alegătorii. Midjourney a lipsit de pe această listă.