Tehnologie

Noutatea de la Google Chrome care va schimba tot ceea ce știai despre internet. Pe cine va supăra

Chrome va pune capăt utilizării cookie-urilor terțe, o tehnologie care poate urmări persoanele pe diferite site-uri pentru a le targeta cu publicitate personalizată. Tranziția nu va veni fără probleme.

Deși inițiativa Google este menită să protejeze intimitatea utilizatorilor, multe dintre site-urile pe care aceștia se bazează și le îndrăgesc ar putea fi afectate în urma acestei schimbări. Această mișcare reprezintă o remodelare profundă a experienței utilizatorilor pe internet.

Chrome le va pune „bețe în roate” unora

Mulți oameni sunt conștienți că internetul pe care îl experimentează se bazează pe ceea ce diferiți furnizori cred că doresc să vadă.

Pentru marketeri și oameni de afaceri, această abilitate de a deduce ce ar putea dori un utilizator generează valoare. Pe măsură ce targeting-ul devine mai precis, publicitatea poate deveni mai relevantă pentru public.

Fără cookie-ul terțe, însă, afacerile nu vor avea habar unde să se îndrepte. Acest lucru poate degrada capacitatea de a câștiga bani din publicitate, făcând mai dificilă publicarea de conținut gratuit fără a forța utilizatorii să-și ofere adresele de email sau numerele de telefon.

Chrome, care deține 60% din traficul global pe internet, este ultimul mare browser care încă mai permite cookie-urile terțe.

Celelalte browsere fac asta de ceva vreme

Timp de ani de zile, Safari de la Apple și Firefox de la Mozilla au blocat cookie-urile terțe în mod implicit.

Dar cota lor de piață este mică în comparație cu cea a Google. Și în timp ce banii suplimentari pentru publicitate au curs din ce în ce mai abitir spre Chrome după ce Safari și Mozilla au permis protecție mai mare pentru intimitate, nu va exista alt browser la care piața publicitară să se poată întoarce odată ce Chrome va spune adio cookie-urilor.

Sfârșitul cookie-urilor terțe ar putea, de asemenea, în unele privințe, să agraveze intimitatea consumatorilor, spun experții, prin normalizarea suplimentară a colectării de date.

Pe măsură ce mai multe afaceri îndeamnă oamenii să se autentifice pentru a înlocui colectarea de date pe care o permiteau cookie-urile, profilurile utilizatorilor vor deveni mai detaliate și centralizate, schimbând practic paradigma de monitorizare.