Tehnologie

Meta schimbă regulile pentru Europa: cum sunt afectați utilizatorii Facebook și Instagram

Meta Platforms a declarat că va schimba temeiul legal privind modul în care Facebook și Instagram utilizează datele personale pentru a viza publicitatea în Uniunea Europeană, după ce autoritatea de reglementare a confidențialității a amendat-o pentru presupuse încălcări în ianuarie.

Mișcarea, a spus Meta, va oferi utilizatorilor din UE mai multe opțiuni cu privire la modul în care sunt gestionate datele lor și nu este de așteptat să aibă un impact asupra afacerii profitabile de publicitate țintită a companiei din regiune, conform Reuters.

Gigantul rețelelor sociale a fost amendat cu 390 de milioane de euro la începutul acestui an de către Comisarul pentru confidențialitatea datelor din Irlanda și a spus că nu poate folosi așa-numitul „contract” temei juridic pentru a trimite utilizatorilor reclame pe baza activității lor online.

Meta, care a declarat atunci că intenționează să facă recurs atât asupra fondului hotărârilor, cât și asupra amenzilor aplicate, va folosi acum baza „Interese legitime” în loc de „Necesitate contractuală” pentru a respecta Regulamentul general al UE privind protecția datelor (GDPR).

Schimbare de strategie

Baza contractuală a GDPR permite companiilor să colecteze date atunci când informațiile sunt necesare pentru a executa un contract, în timp ce „Interesele legitime” le permite companiilor să utilizeze datele personale într-un mod la care oamenii se pot aștepta în mod rezonabil.

„Credem că abordarea noastră anterioară a fost conformă cu GDPR, iar apelul nostru cu privire la substanța hotărârilor și a amenzilor continuă”, a spus Meta într-o postare pe blog.

Wall Street Journal a raportat că Meta plănuia să permită utilizatorilor europeni ai Facebook și Instagram să renunțe la anumite reclame foarte personalizate și să ofere o versiune a serviciilor sale care să îi vizeze numai cu anunțuri bazate pe categorii largi.

Separat, Financial Times a raportat că Meta ia în considerare interzicerea totală a reclamelor politice în Europa, din cauza temerilor că Facebook și Instagram nu vor putea respecta noile reglementări UE care vizează campaniile online.