Mesajele anti-piraterie pot face mai mult rău: Ce spun specialiștii
Un nou studiu a dezvăluit că mesajele amenințătoare împotriva pirateriei pot duce, în unele cazuri, la o creștere a pirateriei de conținut digital – deși bărbații și femeile au tendința de a reacționa foarte diferit la mesajele utilizate.
Mesajele anti-piraterie
S-a constatat că bărbații, în general, își intensifică comportamentele de piraterie după ce văd mesaje care amenință cu acțiuni legale și alte consecințe negative legate de piraterie, în timp ce la femei mesajele anti-piraterie au avut, în general, efectul dorit, conform studiului.
Cercetătorii din spatele studiului, de la Universitatea din Portsmouth din Marea Britanie, spun că acest lucru arată importanța diferitelor tipuri de mesaje pentru diferite genuri – arătând totodată și cum contează tonul campaniilor.
„Știm deja că există multe diferențe de gen în piraterie, deoarece bărbații tind să pirateze mai mult decât femeile – ei consideră că este mai acceptabil și cu un risc mai scăzut”, explică Kate Whitman, economist comportamental la Universitatea din Portsmouth.
„Ceea ce am vrut să analizăm în această cercetare este dacă mesajele pentru a combate pirateria au avut un efect diferit asupra bărbaților și femeilor”.
Ce fac hackerii
În scopul studiului, care a inclus 962 de participanți adulți, au fost utilizate trei tipuri diferite de mesaje: două campanii amenințătoare care descriau consecințele legale și de securitate ale pirateriei digitale și una care era mai educativă și pro-socială în tonul său.
În timp ce mesajul educativ nu a avut niciun efect vizibil asupra nivelului de piraterie, mesajele mai agresive și amenințătoare au stârnit o reacție substanțial diferită între genuri. Cel mai amenințător mesaj a condus la o creștere cu 18% a intențiilor de piraterie din partea bărbaților – și o scădere cu 52% la femei.
„Cercetarea arată că mesajele anti-piraterie pot crește, în mod inadvertent, pirateria, ceea ce este un fenomen cunoscut sub numele de reacție psihologică”, explică Whitman.
„Din perspectiva psihologiei evoluționiste, bărbații au o reacție mai puternică când libertatea lor este amenințată și, prin urmare, fac exact opusul”.
Acesta nu este primul studiu care sugerează că mesajele anti-piraterie duc la mai multă piraterie, iar rezultatele experimentelor au arătat, de asemenea, că cei care erau deja cei mai favorabili pirateriei au arătat cea mai mare diferență în intențiile lor de a crește cantitatea de conținut piratat după ce au văzut mesajele anti-piraterie.