Mai multe jocuri au fost respinse pentru că au inclus conținut generat de AI: încotro se îndreaptă industria de gaming
Mai multe jocuri au fost respinse recent pentru că au inclus conținut generat de AI. Valve nu va publica jocuri care includ active AI care încalcă drepturile de autor.
Recent, au început să iasă la suprafață rapoarte conform cărora Valve a refuzat să publice jocuri cu artă generată de AI și alt conținut. Acum, compania a comentat, în cele din urmă, această problemă. Într-o declarație transmisă IGN, purtătorul de cuvânt al Valve, Kaci Aitchison Boyle, a declarat că compania nu încearcă să „descurajeze utilizarea AI pe Steam”.
Jocurile video, ajutate de AI
Aitchison Boyle a atribuit confuzia faptului că Valve „lucrează” la cum să țină seama de tehnologie, în procesul de revizuire existent, care este o „reflectare” a legii actuale privind drepturile de autor.
„Prioritatea noastră, ca întotdeauna, este să încercăm să livrăm cât mai multe dintre titlurile pe care le primim”, a spus Aitchison Boyle.
„Salutăm și încurajăm inovația, iar tehnologia AI este obligată să creeze experiențe noi și interesante în jocuri. Deși dezvoltatorii pot folosi aceste tehnologii AI în munca lor cu licențe comerciale adecvate, ei nu pot încălca drepturile de autor existente”.
Aitchison Boyle a adăugat că Valve a rambursat creditele de trimitere celor care au încălcat regulile actuale ale companiei, din cauza utilizării de către jocul lor a conținutului generat de AI.
Nu este surprinzător să vezi că Valve încearcă să treacă înaintea a ceea ce devine rapid una dintre cele mai spinoase probleme din tehnologie. Am văzut deja că inteligența artificială generativă a creat dureri de cap pentru industria muzicală. În aprilie, de exemplu, serviciile de streaming precum Spotify și YouTube au petrecut cea mai mare parte a unei săptămâni răspunzând unei reclamații privind drepturile de autor din partea Universal Music Group, după ce cineva a încărcat pe platformele lor o melodie virală, „cântată” de Drake, generată de AI.