Tehnologie

Inteligența artificială în domeniul imobiliar – cum te-ar putea ajuta AI-ul să-ți găsești apartamentul ideal, să-ți personalizeze oferta

Industria imobiliară trece printr-o transformare profundă odată cu integrarea inteligenței artificiale în procesele de vânzare și relaționare cu clienții. Dacă în trecut găsirea apartamentului ideal presupunea multe drumuri, discuții și compromisuri, acum un algoritm AI poate analiza nevoile tale în câteva secunde și să-ți propună oferte care ți se potrivesc aproape perfect. Un exemplu recent vine de la startup-ul românesc VAUNT, care a lansat o soluție proptech inovatoare dedicată exact acestui proces.

Cum funcționează inteligența artificială în imobiliare

Soluția dezvoltată de VAUNT analizează automat comportamentul, interacțiunile și preferințele cumpărătorilor pentru a crea profiluri personalizate. Nu e vorba doar de selectarea unor filtre obișnuite – ca numărul de camere sau bugetul disponibil – ci de interpretarea subtilă a modului în care interacționezi cu ofertele imobiliare: cât timp te oprești asupra unei descrieri, ce fel de fotografii atrag atenția, ce tip de locuințe te interesează în mod real.

„Modul în care sunt prezentate, promovate și vândute proprietățile imobiliare astăzi se schimbă din cauza unei multitudini de factori, de la contextul geopolitic și economic, la cine este publicul cumpărător, de unde își ia informația, ce își dorește. Noua noastră funcționalitate AI aduce dezvoltatorilor un avantaj real: pot înțelege mai rapid ce își dorește clientul și pot răspunde mai bine, fără efort suplimentar. La VAUNT dezvoltăm exact acele soluții pentru care vedem o nevoie reală la clienții noștri”, afirmă Irina Constantin, CEO & Co-fondatoare, VAUNT.

Pe baza acestor date, platforma generează sugestii de abordare pentru agenții imobiliari, dar și rapoarte automate care indică:

ce contează cel mai mult pentru un potențial client;

care este probabilitatea de achiziție;

cum pot fi îmbunătățite comunicarea și prezentarea ofertei pentru a crește șansele de vânzare.

În paralel, AI-ul poate crea automat descrieri atractive pentru proprietăți, poate extrage date relevante din documente și contracte sau poate genera tururi interactive 2D pentru ca tu să vezi apartamentul chiar de pe ecran, înainte de a merge fizic în vizită.

Ce avantaje îți oferă în căutarea unei locuințe

Pe măsură ce deciziile de achiziție devin tot mai complexe și durează mai mult – chiar dublu față de 2024, spun datele VAUNT – inteligența artificială are potențialul să elimine multe dintre barierele clasice. Cu ajutorul acestor unelte, tu poți primi doar oferte relevante, potrivite stilului de viață, nevoilor și bugetului tău, fără a fi copleșit de zeci de anunțuri irelevante.

Mai mult, ai parte de o experiență personalizată, bazată pe analiza obiectivă a comportamentului tău ca utilizator, nu pe presupuneri. Tot procesul se digitalizează, devenind mai rapid și mai eficient atât pentru clienți, cât și pentru dezvoltatori sau agenții de vânzări.

Startup-ul românesc VAUNT este deja folosit de peste 560 de utilizatori și urmărește extinderea internațională, inclusiv pe piețele din SUA. Co-fondatorii Răzvan Mitre și Irina Constantin spun că AI-ul este răspunsul la nevoia urgentă de a scurta durata deciziei de achiziție și de a face procesul mai transparent, conform Economedia.