Tehnologie

Gata cu așteptatul pe lângă mașină – S-a inventat bateria care îți încarcă electrica în 12 minute

ElevenEs, un producător european inovator specializat în tehnologia bateriilor litiu-fosfat de fier (LFP), a lansat celula Blade Edge574, un produs de ultimă generație care promite să transforme sectorul mașinilor electrice și al utilajelor industriale în Europa.

Noua celulă aduce performanțe remarcabile, longevitate extinsă și eficiență superioară, răspunzând cerințelor actuale ale pieței.

Marele avantaj al acestei baterii revoluționare

Unul dintre cele mai importante avantaje ale Edge574 este capacitatea de încărcare ultrarapidă. Celula poate fi încărcată de la 10% la 80% în doar 12 minute, la o temperatură de cel puțin 25°C, scrie Batteries News.

Asta înseamnă că o mașină poate câștiga aproximativ 66 km de autonomie în doar un minut de încărcare, echivalentul a 1,1 km pe secundă.

Chiar și la temperaturi mai scăzute, performanța rămâne impresionantă: la 10°C, încărcarea durează 18 minute, iar la 0°C oferă 25 km autonomie pe minut de încărcare.

Durabilitatea bateriei este un alt punct forte. Edge574 este proiectată pentru a susține un ciclu de viață ce poate parcurge cel puțin 500.000 km, asigurând astfel o durată de utilizare îndelungată.

Aspectul nu doar că aduce un beneficiu economic consumatorilor, dar contribuie și la sustenabilitatea mediului prin reducerea necesității înlocuirii frecvente a bateriilor.

Designul este, de asemenea, unul invovator

Designul inovator al celulei permite integrarea atât în sistemele cell-to-pack (CTP), cât și în cele cell-to-body (CTB), maximizând utilizarea spațiului în mașină și crescând densitatea energetică a pachetului de baterii.

Acest lucru se traduce în autonomie mai mare și o structură mai compactă, cu o densitate gravimetrică de 190 Wh/kg și volumetrică de 420 Wh/l la nivelul celulei.

Edge574 funcționează eficient într-un interval larg de temperaturi, de la -30°C până la 60°C, menținând o capacitate nominală ridicată chiar și la temperaturi extreme. La -10°C, de exemplu, capacitatea realizabilă rămâne la 75% din valoarea nominală.

Performanța superioară este rezultatul unor inovații tehnologice cheie, precum reducerea cu 15% a rezistenței interne a curentului continuu (DCIR) față de generația precedentă, optimizarea materialelor electrodului și a electrolitului, precum și un design mecanic îmbunătățit.

De asemenea, au fost introduse măsuri de siguranță specifice pentru a susține încărcarea rapidă, toate acestea într-un echilibru atent între performanță și cost.

Noul design al carcasei este mai subțire, dar robust, cu terminale mai mari care permit curenți mai înalți pentru încărcare rapidă. Dimensiunile revizuite ale celulei oferă o flexibilitate mai mare producătorilor de mașini.