Tehnologie

Facebook, Instagram și TikTok dau în judecată UE Ce nemulțumiri au cu Uniunea Europeană

TikTok și Meta, compania-mamă a Facebook și Instagram, dau în judecată Uniunea Europeană în legătură cu un segment al Legii privind serviciile digitale care le cere companiilor să plătească o taxă pentru a acoperi costul reglementării.

Legea privind serviciile digitale, sau DSA, a fost creată pentru a forma un set unic de reguli care să se aplice în întreaga UE pentru a ajuta la crearea unui spațiu digital mai sigur și pentru a stabili un cadru echitabil pentru accesul la inovație și creștere. DSA a intrat în vigoare anul trecut.

Regulile se aplică unei game de afaceri care furnizează servicii digitale, de la site-uri web simple la platforme online mari construite pe infrastructura internetului.

Ce spune legea

Conform regulilor, toate companiile desemnate sunt obligate să plătească o taxă de supraveghere care contribuie la acoperirea costurilor de supraveghere, o taxă pe care Meta și TikTok nu sunt încântate să o plătească.

Vezi și: Inteligența artificială îți citește, oficial, gândurile. Sistemul AI de la Meta, mai revoluționar decât părea

Conform Politico, cele două companii de social media nu sunt de acord cu ideea de a plăti pentru a fi reglementate și au argumentat că taxa este injustă deoarece pune prea multă povară asupra lor.

Ele susțin că unele companii nu plătesc nimic în timp ce lor li se cere să plătească o sumă considerabil mai mare.

UE solicită aproximativ 45 de milioane de euro în 2024 pentru a reglementa modul în care platformele majore precum Meta și TikTok își monitorizează propriile platforme împotriva conținutului ilegal și dăunător.

Vezi și: Facebook nu mai vrea să fii păcălit: Ce face Meta cu fotografiile AI de pe platformele sale

TikTok, Facebook și Instagram nu sunt de acord cu Uniunea Europeană

În timp ce TikTok a refuzat să spună cât plătește în total, iar UE nu publică în mod public cât este fiecare companie obligată să plătească, Meta spune că i se cere să dea peste 11 milioane de euro.

Sistemul este configurat în prezent să solicite le companiilor care operează „platforme online foarte mari” și motoare de căutare să plătească mai mult în funcție de numărul de utilizatori și este plafonat în funcție de profitul anual.

Asta înseamnă că giganți precum X (fostul Twitter), Wikipedia, Pinterest și altora care raportează venituri nete foarte mici sau nule nu le este solicitat să plătească la fel de mult ca TikTok sau Meta, care raportează mult.

Vezi și: Meta reinventează Facebook copiind Instagram. Ce va fi nou, ce pe cine ajută, de fapt